اخبار داغ

بهای نفت با گزارش‌های چین و آمریکا بالا رفت

بعد از کاهش یک درصدی اخیر بهای نفت، قیمت طلای سیاه امروز جمعه به کمک گزارش‌های اقتصادی مثبت چین و آمریکا بالا رفت هر چند همچنان مساله تشدید کرونا در هند همچنان بر قیمت نفت فشار می آورد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از رویترز، امروز جمعه قراردادهای مدت دار نفت برنت تحویل در […]

اشتراک گذاری
17 اردیبهشت 1400
151 بازدید
کد مطلب : 48265

بعد از کاهش یک درصدی اخیر بهای نفت، قیمت طلای سیاه امروز جمعه به کمک گزارش‌های اقتصادی مثبت چین و آمریکا بالا رفت هر چند همچنان مساله تشدید کرونا در هند همچنان بر قیمت نفت فشار می آورد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از رویترز، امروز جمعه قراردادهای مدت دار نفت برنت تحویل در ماه جولای به قیمت ۶۸ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه و با افزایشی ۳۱ سنتی معادل ۵ صدم درصد مبادله شد در حالی که نفت خام وست تگزاس مدیترانه تحویل در ماه ژوئن ۲۹ سنت معادل ۵ صدم درصد افزایش یافت و به ۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدییت در مسیر دومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفتند امری که زمینه را برای افزایش تقاضای سوخت ها به دنبال تحرکات حاکی از بهبود اوضاع در اروپا و امریکا فراهم می کند؛ مانند از سرگیری فعالیت های کرخانجات و واکسیناسیون گسترده ضد کرونا.

همچنین اجازه سفرهای تابستانه نیز عاملی برای افزایش مصرف بنزین خودروها و هواپیماها و در نتیجه، افزایش تقاضا و قیمت نفت و مشتقات آن است.

اما یکی از عوامل اصلی افزایش بهای نفت، گزارش های چین درباره رشد صادرات این کشور به نحوی غیر قابل انتظار طی ماه آوریل بود. همچنین ارزیابی ها حاکی از افزایش قابل ملاحظه فعالیت بخش های خدماتی چین است.

در آمریکا نیز به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان، درخواست های کمک هزینه های بیکاری کاهش یافت که نشان دهنده شکوفایی در بازار کار و اقتصاد است.

اینها نشانه های مثبتی است که افزایش تقاضا و قیمت نفت را در پی داشت اما در عین حال، افزایش میزان ابتلاها به ویروس کرونا در هند که یکی دیگر از بزرگترین مصرف کنندگان است، بر بازار نفت فشار آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *