اخبار داغ

رژیم صهیونیستی واکسن کرونا به فلسطینیان نمی دهد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رژیم صهیونیستی که مدعی تزریق بیشترین میزان واکسن کرونا به اتباع خود است، همچنان از ارائه این واکسن به فلسطینی‌ها خودداری می‌کند. وبگاه تایمز اسرائیل گزارش داد تل‌آویو در نوامبر ۲۰۲۰، از شرکت انگلیسی-سوئیسی آسترازنکا ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا سفارش داد اما بعداََ به سراغ واکسن‌های گران‌تر آمریکایی مانند فایزر و […]

اشتراک گذاری
15 اردیبهشت 1400
88 بازدید
کد مطلب : 47933

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رژیم صهیونیستی که مدعی تزریق بیشترین میزان واکسن کرونا به اتباع خود است، همچنان از ارائه این واکسن به فلسطینی‌ها خودداری می‌کند.

وبگاه تایمز اسرائیل گزارش داد تل‌آویو در نوامبر ۲۰۲۰، از شرکت انگلیسی-سوئیسی آسترازنکا ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا سفارش داد اما بعداََ به سراغ واکسن‌های گران‌تر آمریکایی مانند فایزر و مُدرنا رفت.

رژیم صهیونیستی اما آن سفارش ۱۰ میلیون دُزی را لغو نکرد و اکنون این واکسن‌ها در حال ارسال شدن به فلسطین اشغالی است.

بر اساس این گزارش، ناخمن عاش مسئول نهاد مقابله با ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی گفته در حال بررسی امکان فروش این واکسن‌ها به دیگر کشورها هستند اما بسیار نیز محتمل است که این واکسن‌ها را دور بریزند.

تایمز اسرائیل در این باره نوشت:

شاید صحبت کردن از دور ریختن این واکسن‌ها نوعی موضع‌گیری برای ارسال پیامی به دیگر وزارتخانه‌های اسرائیل باشد، اما شکی نیست که سرنوشت میلیون‌ها دُز واکسن [کرونا]، بلاتکلیف است.

تشکیلات خودگردان فلسطین که در پی ممانعت تل‌آویو از رسیدن واکسن کرونا، با مشکل کمبود این دارو برای مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ مواجه است، تا امروز فقط ۱ درصد از فلسطینی‌ها را به‌صورت کامل واکسینه کرده است.

بر این اساس، آن تعداد از فلسطینی‌ها واکسینه‌شده نیز کارگرانی هستند که برای صهیونیست‌ها کار می‌کنند و در واقع رژیم اسرائیل به‌دلیل نگرانی از سلامت اتباع خود، اجازه تزریق واکسن کرونا به آنها را داده است.

تایمز اسرائیل در ادامه نوشت :

وقتی که مقام‌های اسرائیلی حتی درباره دور ریختن میلیون‌ها دُز واکسن کووید۱۹ صحبت می‌کنند، باید این سوال را پرسید که چرا آنها را به تشکیلات خودگردان ارائه نمی‌کنید؟»

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد از سوءاستفاده ابزاری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم از واکسن‌های کرونا، گفت:

او از واکسن‌ها به عنوان رشوه‌ای برای انتقال سفارتخانه کشورها به قدس استفاده می‌کند.

امتناع رژیم صهیونیستی از ارائه واکسن کرونا به فلسطینی‌ها حتی صدای آمریکایی‌ها را نیز درآورده است ، «برنی سندرز» سناتور دموکرات در توئیتر خود نوشت:

بسیار ظالمانه است که نتانیاهو از واکسن‌های انبار شده برای پاداش دادن به متحدان خارجی خود استفاده می‌کند، در حالی که بسیاری از فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان منتظر دریافت واکسن هستند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *