اخبار داغ

اجماع به روی جهانگیری برای انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فهرست افرادی که توسط حداقل ۱۰ عضو مجمع ملی جبهه‌ اصلاحات ایران برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری  پیشنهاد شده‌اند، مشخص شد. یکی از اسامی مطرح‌شده توسط اصلاح‌طلبان در ماه‌های گذشته سید حسن خمینی بود که بعد از دیدار با رهبر انقلاب اعلام کرد عدم کاندیداتوری او قطعی است. […]

اشتراک گذاری
15 اردیبهشت 1400
105 بازدید
کد مطلب : 47961

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فهرست افرادی که توسط حداقل ۱۰ عضو مجمع ملی جبهه‌ اصلاحات ایران برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری  پیشنهاد شده‌اند، مشخص شد.

یکی از اسامی مطرح‌شده توسط اصلاح‌طلبان در ماه‌های گذشته سید حسن خمینی بود که بعد از دیدار با رهبر انقلاب اعلام کرد عدم کاندیداتوری او قطعی است.

محمدجواد ظریف نیز از جمله گزینه‌هایی بود که بخشی از اصلاح‌طلبان همچون حزب کارگزاران به‌دنبال وی بودند و با وجود آنکه بارها کاندیداتوری خود را تکذیب کرده بود اما به‌صورت بالقوه جزو گزینه‌های اصلاح‌طلبان بود.

اما با توجه به ماجرای انتشار فایل صوتی و حجم انتقادات به اظهارات او در این مصاحبه به‌خصوص ادعاهایی که در رابطه با شهید سلیمانی مطرح کرد، احتمالاً از شانس بسیار کمتری نسبت به قبل برای تبدیل به کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان برخوردار شده است و اصلاح‌طلبان به‌روی وی سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

میان نام‌های باقی‌مانده اسحاق جهانگیری شخصیتی است که به‌نظر می‌رسد در روزهای آینده اصلاح‌طلبان بر سر او به قطعیت خواهند رسید. جهانگیری که به‌مدت ۸ سال معاون‌اولی دولت روحانی را به‌عهده داشت و در انتخابات سال ۹۶ نیز به‌عنوان یار کمکی روحانی در مناظرات حاضر شده بود، به‌دلیل انتساب به حزب کارگزاران می‌تواند پشتیبانی حزب متبوع خود را داشته باشد.

باتوجه به اینکه در مجمع ملی جبهه اصلاحات اسحاق جهانگیری با دو رأی کمتر از ظریف در جایگاه دوم قرار داشت، مورد اجماع اصلاح‌طلبان قرار خواهد گرفت و احتمالاً با آغاز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری شاهد ثبت‌نام وی به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان خواهیم بود. خود جهانگیری هم اخیراً در کلاب‌هاوس اعلام کرد که هیچ‌وقت نگفته است که نامزد نمی‌شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *