اخبار داغ

نتیجه مذاکرات صدور حکم جلب رییس‌جمهور

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سعید جلیلی عضو شورای‌عالی امنیت ملّی: نتیجه مذاکرات دولت هاشمی با اروپا صدور حکم جلب رییس‌جمهور بود. در دولت سازندگی پیش از مذاکرات، دولت وقت یک دور گفتگوهای انتقادی در سالهای ۷۱-۷۲ با اتحادیه اروپا شروع کرد و نتیجه آن مذاکرات صدور حکم جلب رئیس‌جمهور وقت کشور شد. در […]

اشتراک گذاری
10 اردیبهشت 1400
112 بازدید
کد مطلب : 47747

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سعید جلیلی عضو شورای‌عالی امنیت ملّی:

نتیجه مذاکرات دولت هاشمی با اروپا صدور حکم جلب رییس‌جمهور بود.

در دولت سازندگی پیش از مذاکرات، دولت وقت یک دور گفتگوهای انتقادی در سالهای ۷۱-۷۲ با اتحادیه اروپا شروع کرد و نتیجه آن مذاکرات صدور حکم جلب رئیس‌جمهور وقت کشور شد.

در دوره اصلاحات نیز بحث گفتگوی تمدن‌ها و همکاری با آمریکا در افغانستان و عراق پیگیری شد و در آخر، ایران را محورت شرارت نامیدند.

۳ قطعنامه از ۶ قطعنامه شورای امنیت در زمان لاریجانی صادر شد، از ۳ قطعنامه دوران بنده، یکی از آنها جنبه بیانیه داشت و بر قطعنامه‌های قبلی تاکید میکرد و دو تای دیگر زمانی صادر شد که به لحاظ حقوقی، با آژانس به عنوان مرجع رسمی و بین‌المللی به توافق رسیدیم.

مذاکره باید در امتداد میدان باشد، نه در جهت عکس آن. مذاکره باید میدان مولد قدرت را تقویت کند، نه اینکه آن را هزینه نماید. خرج کردن سرمایه که هنر نیست.

گفتگو به منزله خرج کردن سرمایه غلط است؛ تنها زمانی می‌توان منافع ملی را به دست آورد که مولفه‌های قدرت را تثبیت و آنها را تقویت نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *