اخبار داغ

هدف این کار برنامه‌ریزی شده انتخاباتی بود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق ایران درباره اظهارات ظریف در فایل صوتی گفت: این سخنان و این دوگانه ایجاد کردن میان دیپلماسی و میدان کاملاً اشتباه بود. برخلاف صحبتهای اقای ظریف، من به تجربه می‌گویم که همواره میدان در ایران به کمک دیپلماسی آمده است و من صادقانه میگویم […]

اشتراک گذاری
09 اردیبهشت 1400
133 بازدید
کد مطلب : 47741

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق ایران درباره اظهارات ظریف در فایل صوتی گفت:

این سخنان و این دوگانه ایجاد کردن میان دیپلماسی و میدان کاملاً اشتباه بود.

برخلاف صحبتهای اقای ظریف، من به تجربه می‌گویم که همواره میدان در ایران به کمک دیپلماسی آمده است و من صادقانه میگویم که آقای ظریف حرفهای اشتباهی زد.

حرفهای ظریف تلفیقی از «دروغ» و «نیمه راست» بود. مگر می‌شود یک وزیر خارجه این طور سخن بگوید؟ نحوه ورود ایشان مبنائاً غلط بود.

آقای ظریف به میدان و نماد آن یعنی حاج قاسم ظلم کرد و باید کفاره این ظلم بزرگ‌ را بدهد. این نظر من است که کفاره این ظلم، استعفاست.

من ۶ سال با سردار سلیمانی کار کرده‌ام. روحیات سردار سلیمانی اصلا آنچه ایشان ترسیم کرد نبود. لذا ظلم بزرگی به ایشان شد.

وزیر اسبق امور خارجه:

اصل این کار، کار برنامه ریزی شده بود و اینکه چگونه لو رفته و بیرون رفته بحث دیگری است اما مقدمات کار نشان دهنده یک اراده است که برای هدف خاصی بوده و هدفشان انتخاباتی بوده است.

به لحاظ شکلی این کار محل سوال است؛ تاریخ شفاهی و مصاحبه‌های اینگونه برای بعد از مسئولیت است نه در حین کار.

ورود آقای ظریف به مقوله میدان و دیپلماسی و تفکیک این دو از یکدیگر و هزینه یکی به نفع دیگری ورود اشکال داری است و هیچ وزیر خارجه ای اینگونه وارد مباحث نمی شود.

وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون آیا چنین کنکاشی دارند؟ خیر؛ چون هر دو بخش را جزو قدرت ملی می دانند و هیچکدام قابل حذف نیست.

من تعجب می کنم از ورود آقای ظریف به این بحث و معتقدم با چنین نظری صلاحیت خود را از دست داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *