اخبار داغ

شوراهای اسلامی از ارکان اداره امور کشور محسوب می شوند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،  انوشیروان محسنی استاندار تهران باصدور پیام تبریکی به مناسبت روز شوراها، نوشت: انتخابات شوراهای اسلامی تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی است. پیام انوشیروان محسنی بندپی بدین گونه است: شوراها در قرآن کریم به معنای استخراج رای صحیح در انجام امور تبیین گردیده و مشورت برای ایجاد تعامل […]

اشتراک گذاری
09 اردیبهشت 1400
125 بازدید
کد مطلب : 47712

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،  انوشیروان محسنی استاندار تهران باصدور پیام تبریکی به مناسبت روز شوراها، نوشت:

انتخابات شوراهای اسلامی تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی است.

پیام انوشیروان محسنی بندپی بدین گونه است:

شوراها در قرآن کریم به معنای استخراج رای صحیح در انجام امور تبیین گردیده و مشورت برای ایجاد تعامل فکری و گسترش عقلانی در جامعه دینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انقلاب اسلامی ایران نیز که بر مبنای آموزه‌های اسلامی در چارچوب سیاست‌های کلان خود با استبداد به مبارزه برخاست و تحقق مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت را به عنوان یک هدف ایجابی برگزید؛ در اصل ششم قانون اساسی شیوه اداره امور کشور را بر آرای عمومی مبتنی کرده و روش آن را در انتخابات قرار داد.

به موازات اشاره به انتخابات ریاست جمهوری از انتخابات اعضای شوراهای اسلامی به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی یاد کرده در اصل هفتم، شوراهای اسلامی را از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور معرفی شده است.

به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراها ضمن تبریک این رخداد مهم اجتماعی از زحمات تمامی اعضای شوراهای اسلامی روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان در تعامل و تشریک مساعی با دولت تدبیر و امید در باب خدمت صادقانه به مردم شریف استان تهران تشکر می کنم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها را به پیشگاه رهبر فرزانه انقلاب و همه اعضای محترم شوراهای اسلامی تهنیت عرض می کنم و توفیقات روز افزون شوراهای اسلامی در انجام وظیفه و خدمتگزاری به مردم عزیز استان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *