اخبار داغ

اصولگراها دنبال تخریب ظریف به عنوان رقیب در انتخابات هستند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جواد امام درباره انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه گفت: مساله‌ای که در فایل صوتی آقای ظریف مطرح شده تفاوت دو نگاه است و آن بحث بر سر حاکمیت و ارجحیت نیروی مسلح در سیاست خارجی است، که درواقع باید دیپلماسی حرف اول را در سیاست خارجی بزند؛ اما […]

اشتراک گذاری
09 اردیبهشت 1400
107 بازدید
کد مطلب : 47664

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جواد امام درباره انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه گفت:

مساله‌ای که در فایل صوتی آقای ظریف مطرح شده تفاوت دو نگاه است و آن بحث بر سر حاکمیت و ارجحیت نیروی مسلح در سیاست خارجی است، که درواقع باید دیپلماسی حرف اول را در سیاست خارجی بزند؛ اما آقای ظریف در این فایل توضیح می‌دهد نقش میدان و دیپلماسی در سیاست خارجی و ضرورت‌ها را تشریح می‌کند.

همچنین تشریح می‌کند که در برخی از موارد که نقش و وظایفی که برعهده دولت و ماموریت‌هایی که بر دوش وزارت خارجه بوده را تشریح می‌کند. همچنین در برخی موارد هم که متهم می‌شود به کم کاری، اعلام می‌کند که ما نتوانستیم نه اینکه نخواستیم.

نکته مهم و قابل توجه این است که در سیاست خارجی کشور، دیپلمات‌ها باید حرف اول را بزنند نه نیروهای نظامی، این شاید یکی از مهترین مواردی است که در این فایل مطرح می‌شود و نباید مغفول بماند.

اما یک مساله این است که باید دنبال و پیگیری شود چنین مصاحبه مهمی که برای بحث تاریخ شفاهی انجام شده، چگونه سر از شبکه های بیگانه در می‌آورد. هدف از انتشار این فایل در وهله اول تخریب شخص آقای ظریف است و به همراه آن ایجاد اختلال در روند مذاکرات وین که اکنون در حال انجام است و می‌تواند منجر به لغو تحریم‌ها شود. درمجموع به ضرر منافع ملی این کار انجام شده است.

در اینجا دو نگاه و تفاوت آن ها مطرح می‌شود و به نظرم این دو نگاه در معرض داوری مردم قرار گرفت که دیپلماسی سیاسی اولویت دارد یا دیپلماسی نظامی. اینکه نظامیان نقش آفرین بودند، ایثار، جانفشانی و خدمت کردند و شخصیت ارزنده‌ای مانند سردار شلیمانی شهید شده است این ها همه قابل احترام هستند اما اینکه سیاست نظامی اولویت بر دیپلماسی سیاسی داشته باشد چه ضررهایی را متوجه کشور و منافع ملی ما می‌کند یک امر جداگانه است.

ضمن اینکه همه شاهد بودیم در زمان حیات سردار سلیمانی چه ارتباط حسنه و نزدیکی میان ایشان و آقای ظریف وجود داشته و در این همین فایل هم آقای ظریف بسیار به نیکی از ایشان یاد می‌کند اما می‌گوید که به جای اینکه من تعیین کننده باشم ایشان تعیین کننده بوده‌اند.

اینکه انتشار فایل به رقیب انتخابات ریاست جمهوری برگردد محتمل است اما اینکه به دولت نسبت پیدا کند مقداری سخت است؛ چراکه کارنامه آقای ظریف از دولت جدا نیست و یکی از موفقیت‌های دولت آقای روحانی کارنامه وزارت خارجه ایشان با حضور آقای ظریف و مسئولیت ایشان در تیم مذاکره هسته‌ای است.

این است که این اتفاق به ضرر دولت و منافع کشور رقم خورد وگرنه همه آقای ظریف می‌شناسند که ایشان شخصیتی خوشنام، متشخص، محترم و پرتلاش هستند و حتما تاریخ هم از او به نیکی یاد خواهد کرد و هیچ ایرادی به شخصیت آقای ظریف با این فایل وارد نشده است.

اصولگراها چون آقای ظریف را یکی از رقبای انتخاباتی می‌دانند از این فرصت برای تخریب ایشان استفاده می‌کنند. این ها به دنبال آن هستند که از این نمد برای خود کلاه ببافند اما مردم آگاه هستند و نخواهد توانست بهره‌برداری کنند.

اما جریان اصولگرا باید توجه داشته باشد که هرکس این کار را کرده خیانت کرده و هرکسی هم به دنبال بهره برداری سیاسی وانتخاباتی به نفع خودش است با آن منتشرکنندگان تفاوتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *