اخبار داغ

پیش بینی دومین خودروساز بزرگ جهان درباره کاهش تولید با کمبود جهانی تراشه

شرکت فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ جهان، پیش بینی کرد که به دلیل کمبود جهانی تراشه، یک بار دیگر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با کاهش تولید و خسارات سنگین مواجه شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم و راشاتودی، شرکت فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ جهان، اعلام کرد که به […]

اشتراک گذاری
08 اردیبهشت 1400
46 بازدید
کد مطلب : 47363

شرکت فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ جهان، پیش بینی کرد که به دلیل کمبود جهانی تراشه، یک بار دیگر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با کاهش تولید و خسارات سنگین مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از تسنیم و راشاتودی، شرکت فولکس واگن، دومین خودروساز بزرگ جهان، اعلام کرد که به دلیل کمبود جهانی تراشه، پیش بینی می شود یک بار دیگر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با کاهش تولید مواجه شود. خسارت پیش بینی شده برای این سه ماه بیشتر از تخمین خسارت در دوره سه ماهه ژانویه تا مارس خواهد بود.

وین گریفیتس، رئیس برند خودروهای سیت Seat فولکس واگن، به فایننشال تایمز گفت: از تامین کنندگان و گروه فولکس واگن به ما گفته شده است که باید در سه ماهه دوم با چالش های قابل توجهی روبرو شویم، احتمالاً مشکلات بیشتری نسبت به سه ماهه اول وجود خواهد داشت.

سال گذشته، فولکس واگن پیش بینی کرده بود که تولید خودروهای این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به دلیل کمبود تراشه ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.

این شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر ظرفیت کافی برای افزایش تولید و جبران کاهش تولید صورت گرفته طی اواخر سال قبل را ندارد.

به گفته گریفیتس، این کمبود تراشه “بزرگترین چالشی” است که در حال حاضر این خودروساز  با آن روبرو است.

وی تولید در کارخانه مارتورل برند سیت واقع در اطراف شهر بارسلونا را “بخور و نمیر” توصیف کرد. گفته می شود که این کارخانه تنها پس از تحویل تراشه از سوی تأمین کنندگان، تصمیم خواهد گرفت که کدام مدل خودروها را تولید کند.

فولکس واگن کار خود را در چندین کارخانه این گروه به طور کامل متوقف کرده است، در حالی که تولید در کارخانه اسلواکی که بسیاری از خودروهای شاسی بلند این شرکت را می سازد، تا حدی متوقف شده است.

فشار عظیم ناشی از این بحران تراشه، خسارات سنگینی به تولیدکنندگان صنعت خودرو وارد کرده است. پیش بینی می شود کمبود تراشه تا نیمه دوم سال بر تولید تأثیرگذار باشد.

واردات سرسام آور تراشه در چین همراه با افزایش تقاضا از سوی صنایع الکترونیکی در میان استفاده بیشتر از فناوری در دوران همه گیری کرونا، منجر به طوفانی کامل در بخش تراشه سازی جهانی شده و تأثیر منفی زیادی بر زنجیره های تأمین گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *