اخبار داغ

پس لرزه هایی که همچنان در راه است ۴

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بعد از گذشت چند روز از انتشار فایل صوتی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه توسط تلویزیون ایران اینترنشنال هنوز جنجال ها برای این فایل صوتی داغ است و گویی زلزله ای در جهان اتفاق افتاده است. اما پس لرزه هایی که این زلزله داشته است: واکنش دبیر شورای […]

اشتراک گذاری
08 اردیبهشت 1400
148 بازدید
کد مطلب : 47460

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بعد از گذشت چند روز از انتشار فایل صوتی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه توسط تلویزیون ایران اینترنشنال هنوز جنجال ها برای این فایل صوتی داغ است و گویی زلزله ای در جهان اتفاق افتاده است.

اما پس لرزه هایی که این زلزله داشته است:

واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی به انتشار فایل صوتی

علی شمخانی در توییتی نوشت:

سیاست‌های قطعی نظام در میدان و دیپلماسی حاصل گفت‌وگوهای اقناعی و پنهان از نگاه زهر آلود نامحرمان و دشمنان بوده و هست.

دوگانه‌ای در اجرای بدون تنازل این سیاست‌ها که منبعث از اصول قطعی ⁧ انقلاب اسلامی⁩ است وجود ندارد.

ظریف خطای بزرگی کرد

مهدی محمدی نوشت:

ظریف خطای بزرگی کرد؛ به صورت ماه آسمان آب دهان انداخته و این ننگ پاک نخواهد شد؛ هیچ توجیه و تاویلی آب رفته را به جو بر نمی‌گرداند؛ او دیدگاهش را گفته و اکنون هرچه بگوید ظاهرسازی است؛ نام او در تاریخ این کشور به عنوان کسی ثبت خواهد شد که ناجوانمردانه پنجه به صورت قهرمان شهید ملت کشید.

ظریف امنیت ملی را به خطر انداخته است؛ سوال این نیست که از این پس چگونه می‌تواند وزیر خارجه باشد، بلکه سوال این است که او تاکنون چگونه وزیر خارجه بوده است؟ وزیر خارجه چه کسی با چه دیدگاهی و با کدام اهداف؟ فردی با این دیدگاه ها دیگر چه گفته و چه کارهایی کرده است؟

قلب ایران آزرده است؛ در کوچه و خیابان می‌شنویم که حاج قاسم را یک بار دیگر شهید کرده‌اند؛ من نمی‌دانم جواد ظریف اکنون در چه اندیشه‌ای است و به دنبال کدام دست توطئه‌گر می‌گردد اما به قول مولانا ادب نگه نداشته و لذا ‘نار شهوت را حطب’ شده است؛ مقصر دیگری وجود ندارد.

دشمنان خونی حاج قاسم هم که گویی تاریخ مصرف ظریف را تمام شده فرض کرده و این فایل را منتشر کرده‌اند، خطای فاحشی کرده‌اند. دوقطبی مذاکره – مقاومت قرار بود با کسان دیگری ساخته شود اما اکنون با حاج‌قاسم ساخته شد؛ این یعنی پروژه اصلی که بنا بود تکلیف انتخابات را روشن کند به باد رفته است. این مکر خداوند است.

داشتن یک روایت امنیتی دقیق از مسئله بسیار مهم است اما تقلیل این موضوع به یک مسئله امنیتی خطاست؛ این مسئله‌ای بسیار بزرگ‌تر و عمیق‌تر است؛ نه با چند دستگیری و برخورد قضایی رفع و رجوع می‌شود و نه با عذرخواهی سرو ته آن هم می‌آید. پرده‌ای افتاده است. تعیین تکلیف بسیار بزرگ تری لازم است.

قاسم سلیمانی دیپلمات نبود اما دیپلماسی را به معنای تبدیل قدرت میدانی به قدرت سیاسی از هر کسی بهتر می‌دانست؛ من نمی‌خواهم کسی را متهم کنم اما ظاهرا تحقیر مستمر آمریکا از سوی حاج قاسم کینه‌هایی را در برخی دل‌ها انباشته است؛ او اذان و نماز در کرملین را از مشارکت روسیه در جنگ سوریه مهم تر می‌دانست؛ ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا!

مرتبت حاج قاسم رفیع تر از آن است که دست هر عنان بریده ای به آن برسد؛ ظریف تا انتهای عمر باید خجالت زده باشد که به صورت آفتاب خاک پاشیده است؛ اما آفتاب که لطمه نمی‌بیند؛ همچنان بر مومن و کافر بی دریغ خواهد تابید، از جمله بر محمدجواد ظریف.

مهر تاییدی بر محتوای سریال ‎گاندو

حمیدرضا زندی طی توییتی نوشت:

سر درآوردن فایل صوتی محرمانه ‎ظریف از رسانه سعودی ایران اینترنشنال، مهر تاییدی بر محتوای سریال ‎گاندو و نفوذ در وزارت خارجه است.

محتوای صحبت‌های ظریف ناشی از دغدغه و احساس مسوولیت وی است

جلال میرزایی نماینده پیشین مجلس:

محتوای صحبت‌های محمد جواد ظریف جدا از نحوه انتشار آن ناشی از دغدغه‌ و احساس مسوولیتی است که نسبت به وضعیت و سرنوشت کشور دارد.

نتایج مذاکرات وین و تاثیر گذاری آن در مشارکت سیاسی انتخابات ریاست جمهوری با انتشار این فایل به نوعی قرابت و همخوانی دارد. به نظر می‌رسد کسانی در کشور از روند مذاکرات ناراضی‌اند و تمام تلاش‌شان این است که تحریم‌ها علیه ایران ادامه پیدا کند. زیرا منافع آنها در ادامه تحریم هاست.

بعید نیست کسانی که چشم به پاستور دوختند و احتمال پیروزی خود را منوط به تخریب آقای ظریف می‌دانند، نسبت به انتشار این فایل صوتی اقدام کرده باشند.

در این شرایط انتظار می‌رود نهادهای حاکمیتی در برخورد با این موضوع، عقلانی برخورد کنند و تحت تاثیر فضاسازی‌های سیاسی با اهداف انتخاباتی و بعضا مشکوک قرار نگیرند.

چوب در آستین کسی کنید که فایل را منتشر کرده

پس از انتشار فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور با سعید لیلاز، او در یک برنامه زنده اینترنتی در اینستاگرام با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ که به همت هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق برگزار شد در واکنش به سوال در خصوص انتشار فایل صوتی مصاحبه وی با وزیر امور خارجه کشور اظهار داشت:

معتقدم باید کسی که فایل صوتی را منتشر کرده، چوب در آستینش کرد. اما من عهد کردم فعلا در خصوص این مساله حرفی نزنم و می‌خواهم ببینم آیا دستگاه اطلاعاتی کشور عرضه دارد این شخص را پیدا کند یا مثل ماجرای نطنز بعد از اینکه پوکید می‌خواهد اسم طرف را رسانه‌ای کند.

لیلاز همچنین افزود: البته از دستگاه اطلاعاتی که فقط تلفن‌های لیلاز را شنود می‌کند بیشتر از این انتظار نمی‌رود.

ساده‌لوح نباشید فایل صوتی آقای ظریف برای انتشار تهیه شده

حسین شریعتمداری :

ساده‌لوح نباشید، فایل صوتی آقای ظریف برخلاف آنچه که برخی از دولتمردان ادعا می‌کنند «محرمانه» نبوده و از ابتدا برای انتشار تهیه شده است.

جان‌مایه سخنان آقای ظریف آن است که مواضع و عملکرد حاج قاسم سلیمانی (بخوانید، نماد مقاومت) مانع از آن بود که دولت روحانی سیاست خارجی نظام را آنگونه که آمریکا و متحدانش می‌خواهند دنبال کند!

آقای ظریف توضیح نمی‌دهد که اگر مجاهدت‌های قاسم سلیمانی و یاران پاکباخته او نبود، امروز بعضی‌ها باید پوتین‌های داعش را واکس می‌زدند!

دستپاچگی دفتر رئیس‌جمهور از انتشار این فایل صوتی به وضوح نشان می‌دهد که می‌دانند، دست به چه خیانتی زده‌اند! و اگر اینگونه نبود، چرا از انتشار آن ابراز نگرانی می‌کنند؟!

من به ترامپ مشاوره می‌دادم، کری به ظریف

پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در واکنش به اظهارات ظریف که گفته بود «جان کری» او را در جریان حملات محرمانه رژیم صهیونیستی به منافع ایران در سوریه قرار داده بود، به طعنه گفت کری نقش وزیر خارجه ایران را ایفا می‌کرده و به ظریف مشاوره می‌داده است.

ما معتقدیم کری قطعاً به ایران گفته «طاقت بیاورید، این کارزار فشار(حداکثری) آمریکا تمام خواهد شد و بایدن پیروز انتخابات می‌شود. آن وقت برای ۴ سال شرایط بهتر خواهد شد. برای یک دقیقه با تیم ترامپ مذاکره نکنید». او باید توضیحات بسیار زیادی در این زمینه ارائه کند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *