اخبار داغ

نتانیاهو عقب نشینی کرد/گانتس وزیر دادگستری شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه تصمیمش را درباره تعیین بنی گانتس، رئیس حزب آبی – سفید به عنوان وزیر دادگستری در جلسه دولت مطرح می‌کند تا تصویب شود. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دادگاه عالی […]

اشتراک گذاری
08 اردیبهشت 1400
73 بازدید
کد مطلب : 47517

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه تصمیمش را درباره تعیین بنی گانتس، رئیس حزب آبی – سفید به عنوان وزیر دادگستری در جلسه دولت مطرح می‌کند تا تصویب شود.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه تعیین اوفیر اکونیس از اعضای حزب لیکود برای پست وزارت دادگستری را رد کرد و امروز دادخواست‌ها علیه این انتصاب را در دست بررسی داشت.

نتانیاهو در جوابیه‌ای که به دادگاه عالی فرستاد، اعلام کرد، تعیین اکونیس قانونی بود اما به منظور خروج از بن بست مذاکرات درباره این سمت، تصمیم گرفت گانتس را متصدی این پست کند.

نتانیاهو در سه ماه گذشته از انتصاب گانتس برای پست وزارت دادگستری خودداری کرد و جلسه اخیر دولت برای رای گیری درمورد تعیین وزیر دادگستری هم با جنجال همراه بود و آویخای مندلبلیت، دادستان کل با انتخاب گانتس مخالفت کرد و آن را نقض ائتلاف بین وی و نتانیاهو دانست.

رسانه‌های صهیونیستی این تصمیم نتانیاهو را نشانه این امر دانستند که مشاوران وی متوجه شدند که عملکرد نتانیاهو در رابطه با این موضوع ضرر سیاسی و قضایی به وی وارد کرده است و اکنون با این تصمیم تلاش می‌کند این ضرر را کمتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *