اخبار داغ

برجام وسیله ای برای قطع کردن دسترسی ایران به برنامه هسته ای

به گزارش پایگاه خبری تهیز نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد تهران چالش‌های واضح و متمایزی برای واشنگتن دارد. بلینکن در طی سخنرانی آنلاین در «مرکز مطبوعات خارجی»، ادعا کرد: ایران چالش‌های مشخصی دارد از جمله فعالیت‌های ثبات‌زدا در منطقه مانند حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و همچنین برنامه هسته‌ای که طی […]

اشتراک گذاری
08 اردیبهشت 1400
114 بازدید
کد مطلب : 47555

به گزارش پایگاه خبری تهیز نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد تهران چالش‌های واضح و متمایزی برای واشنگتن دارد.

بلینکن در طی سخنرانی آنلاین در «مرکز مطبوعات خارجی»، ادعا کرد:

ایران چالش‌های مشخصی دارد از جمله فعالیت‌های ثبات‌زدا در منطقه مانند حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و همچنین برنامه هسته‌ای که طی سال‌های زیادی نگرانی‌های عمیقی را در جامعه بین‌المللی درباره تمایلات ایران و افزایش توانمندی برای تولید سلاح اتمی و مواد شکافت‌پذیر ایجاد کرده است.

وقتی که چند سال پیش با متحدان اروپایی خود و روسیه و چین وارد مذاکرات با ایران شدیم، روی نگرانی‌هایی که درباره برنامه هسته‌ای آن داشتیم متمرکز بود. توافقی که حاصل آن برجام شد، کار بسیار مؤثری در قطع کردن دسترسی ایران به ظرفیت تولید مواد شکافت‌پذیر برای یک سلاح در زمان کوتاه انجام داد».

برجام، زمان مورد نیاز برای تولید مواد لازم جهت ساخت سلاح اتمی توسط ایران را به اندازه یک سال تعویق انداخت.

ما به صراحت گفتیم که به انجام اقدامات لازم علیه فعالیت‌های ایران در دیگر حوزه‌ها که از نظر ما تهدید به حساب می‌آید، ادامه می‌دهیم.

واشنگتن هر کاری برای کاهش چالش‌های مطرح‌شده توسط ایران انجام می‌دهد،

وی پیشتر با تحریک‌آمیز خواندن اعلامیه ایران مبنی بر غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم، مدعی شد این اطلاعیه سوالاتی را درباره جدی بودن ایران درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *