اخبار داغ

قصد دارم اقتصاد ایران را از این گلوگاه و ایستگاه عبور دهم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رستم قاسمی وزیر نفت پیشین ایران در مصاحبه‌ با شبکه خبری المیادین  در خصوص مسائل مختلفی از نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری ایران و تحریم‌های آمریکا صحبت کرد. قاسمی با اشاره به اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به تجربه‌ای که در «طی سالیان، در حوزه […]

اشتراک گذاری
08 اردیبهشت 1400
200 بازدید
کد مطلب : 47564

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رستم قاسمی وزیر نفت پیشین ایران در مصاحبه‌ با شبکه خبری المیادین  در خصوص مسائل مختلفی از نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری ایران و تحریم‌های آمریکا صحبت کرد.

قاسمی با اشاره به اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت:

با توجه به تجربه‌ای که در «طی سالیان، در حوزه عمران، سازندگی و حضور در مجموعه‌های اقتصادی کشور از یک طرف و عهده‌داری وزارت نفت در دوره سخت تحریم‌های سازمان ملل و اروپا و آمریکا داشته، قصد دارد که «اقتصاد ایران را از این گلوگاه و ایستگاه» عبور دهد و برای این هدف هم کارنامه‌ای از عملکرد دارم، هم برنامه‌ای برای اقتصادی آینده ایران.

می‌توانیم روابط تجاری، اقتصادی و در عین حال دیپلماسی داشته باشیم. اساسا سیاست جمهوری اسلامی این هست و من هم به دلیل تجربه‌ای که مخصوصا در موضع ریاست اوپک داشتم با کشورهای مختلف دنیا مذکره کردم، با سران کشورهای مذاکره کردم و ثمربخش بوده، می‌توانم این ادعا را داشته باشم که می‌توانیم در دنیا روابط دیپلماسی خوبی را برقرار کنیم.

به توافق برجام انتقاداتی داریم ولی به هر حال این قراردادی هست که امضا شده و طرفین متعهد به انجام آن بودند و ایران هم به تمام تعهدات خودش در برجام عمل کرد و هیچ گونه تخطی از برجام برابر گزارشات آژانس وجود ندارد.

آمریکایی‌ها بودند که برجام را بدون هیچ دلیلی پاره کردند. من امروز در مورد بحث مذاکرات وین این نگاه را داشتم که کسی که از برجام خارج شده از یک قرارداد بین‌المللی خارج شده که باید بدون شرط به قرارداد بین‌المللی برگردد و مذاکرات جدیدی همانطور که همه مسئولان دولت ما اعلام کردند مذاکره‌ای وجود ندارد، مذاکره بازگشت آمریکا به برجام است».

فکر می‌کنم آمریکایی‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که فشار تحریم‌ها ایران را در واقع به زانو در نخواهد آورد و به خاطر این فشار تحریم‌ها ایران را به مذاکرات غیربرجامی نخواهد رساند. این موضع همه مردم ایران و در واقع موضع همه مسئولان کشور است.

محور مقاومت معمار و زیرساختش و ستونش شهید سردار سلیمانی بود و فکر می‌کنم اقداماتی که ایران در سوریه و عراق انجام داد، نه تنها برای امنیت ایران موثر و مهم بود بلکه نجات بشریت از ایجاد حکومت پلید داعش بود که اگر تفکر داعش و حکومت این تفکر در کشورهایی مثل سوریه و عراق صورت می‌گرفت، قطعا امروز خطر بزرگی برای منطقه و جامعه جهانی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *