اخبار داغ

کاندیداها باید صادق باشند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، این روزها کاندیداهای ریاست جمهوری در حال سخنرانی و تبلیغات و جلب آرای مردم هستند؛ مردمی که بیش از نیمی از آنها متعلق به جامعه کارگری و یا کارگر هستند و یا بازنشسته. سابقه تاریخی نشان می‌دهد که همیشه قبل از انتخابات، کاندیداها بسیار داد حمایت از کارگران سر […]

اشتراک گذاری
07 اردیبهشت 1400
94 بازدید
کد مطلب : 47282

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، این روزها کاندیداهای ریاست جمهوری در حال سخنرانی و تبلیغات و جلب آرای مردم هستند؛ مردمی که بیش از نیمی از آنها متعلق به جامعه کارگری و یا کارگر هستند و یا بازنشسته.

سابقه تاریخی نشان می‌دهد که همیشه قبل از انتخابات، کاندیداها بسیار داد حمایت از کارگران سر می‌دهند و در شعار دادن، از یکدیگر گوی سبقت را می‌ربایند؛ اما مساله اینجاست که چند درصد از این شعارها در واقعیت اجرا می‌شود؟!

آیت اسدی عضو کارگری شورای عالی کار در این رابطه با بیان اینکه کسی باید رئیس جمهور شود که اطلاعات کارگری قوی و به‌روز داشته باشد و از ارتباط خوبی با تشکل‌های کارگری برخوردار باشد، می‌گوید:

دیگر شعار دادن و کلی گویی کافی‌ست. جامعه کارگری توقع دارد کاندیداها برنامه‌های کارگری خود را واضح و روشن و با جزئیات عملی اعلام کنند؛ مثلاً بگویند برای دستمزد چه برنامه‌ای دارند؛ برنامه‌شان برای سازمان تامین اجتماعی چیست؛ در زمینه تقویت تشکل‌های کارآمد و متصل به بدنه چه می‌خواهند بکنند یا چطور قرار است محیط‌های کار را برای کارگران ایمن سازند؟

کاندیداها در زمینه حمایت‌های اجتماعی و وظایف مندرج در قانون اساسی نیز باید صادق باشند؛ بحث مسکن کارگری، آموزش و درمان رایگان، برخورداری از بیمه و بازنشستگی و مسائلی از این دست باید به دور از شعارزدگی با جزئیات در برنامه‌هایشان ذکر شود تا کارگران بتوانند اعتماد کنند و پای صندوق بیایند چراکه جامعه کارگری کشور امروز از شعار خسته است و نیاز به عمل و عمل‌گرایی دارد.

 همیشه شعار داده‌اند و بعد از انتخابات فراموش کرده‌اند؛ نه دستمزد با نرخ تورم برابر شد نه کارگران خانه‌دار شدند؛ اینها همه شعار بود؛ امروز بیش از همیشه نیاز به عمل و برنامه عملی داریم.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *