اخبار داغ

“وان‌وب” ۳۶ ماهواره دیگر به مدار فرستاد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، موشک سایوز، ۳۶ ماهواره‌ی جدید وان‌وب(OneWeb) را شب ۲۵ آوریل، به فضا فرستاد تا مجموعه‌ی ماهواره‌های این شرکت را گسترش دهد. این موشک در ساعت ۶:۱۴ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲:۴۴ صبح دوشنبه به وقت تهران) از پایگاه فضایی وستوچنی(Vostochny) در شرق روسیه از زمین برخاست. این […]

اشتراک گذاری
07 اردیبهشت 1400
110 بازدید
کد مطلب : 47183

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، موشک سایوز، ۳۶ ماهواره‌ی جدید وان‌وب(OneWeb) را شب ۲۵ آوریل، به فضا فرستاد تا مجموعه‌ی ماهواره‌های این شرکت را گسترش دهد.

این موشک در ساعت ۶:۱۴ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲:۴۴ صبح دوشنبه به وقت تهران) از پایگاه فضایی وستوچنی(Vostochny) در شرق روسیه از زمین برخاست. این مجموعه به مدار نزدیک قطب رفتند و به مجموعه‌ای از ماهواره‌ها در ارتفاع حدود ۴۵۰ کیلومتری پیوستند.

نمایندگان این شرکت اعلام کردند که تمامی ۳۶ ماهواره چهار ساعت پس از پرواز به درستی در جای خود مستقر شدند.

مسئول پرتاب شرکت سایوز در بیانیه‌ای گفت: شرکت وان‌وب قصد دارد که اینترنت را به سراسر جهان برساند و این‌ کار را با ایجاد مجموعه‌ای از ماهواره‌ها در مدار نزدیک به زمین انجام خواهد داد.

این شرکت افزود، وان‌وب امیدوار است با استقرار این مجموعه در فضا کاربران از اینترنت ۵G ,LTE,۳G و Wi-Fi بهره‌مند شوند و اینترنت پرسرعت بر روی آسمان، آب‌ها و زمین فراهم شود. همچنین وان‌وب می‌خواهد تا پایان سال جاری خدمات خود را گسترش دهد و به مناطقی از جمله شمال انگلستان، آلاسکا، کانادا، شمال اروپا، گرینلند، ایسلند و قطب شمال برساند.

این پرتاب که “ST۳۱” نام دارد ششمین ماموریتی است که شرکت سایوز برای وان‌وب انجام داده است. با استقرار این مجموعه ماهواره‌ای جدید اکنون ۱۸۲ ماهواره وان‌وب در مدار قرار دارند و وان‌وب می‌خواهد این عدد را به ۶۵۰ برساند. وان‌وب قصد دارد تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ اینترنت را برای کاربرانی که در عرض ۵۰ درجه‌ی جغرافیایی هستند فراهم کند و می‌گوید که در سال ۲۰۲۲ شاهد سرویس‌دهی جهانی خواهیم بود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *