اخبار داغ

انتخابات الکترونیکی در ایران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور توجهی جدی به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور دارد؛ گفت: ستاد انتخابات کشور طبق سیاست‌های کلی انتخابات که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اخذ رای و شمارش آراء به‌شکل الکترونیکی با استفاده از فناوری‌های نوین صورت گیرد؛ استراتژی اصلی‌اش را بر […]

اشتراک گذاری
07 اردیبهشت 1400
112 بازدید
کد مطلب : 47270

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور توجهی جدی به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در کشور دارد؛ گفت:

ستاد انتخابات کشور طبق سیاست‌های کلی انتخابات که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اخذ رای و شمارش آراء به‌شکل الکترونیکی با استفاده از فناوری‌های نوین صورت گیرد؛ استراتژی اصلی‌اش را بر برگزاری انتخابات تمام الکترونیک گذاشته است.

وزارت کشور در اجرای انتخابات تمام الکترونیک، آمادگی بسیار بالایی دارد و در این عرصه تمام تجهیزات فنی و الکترونیکی در محل ستاد انتخابات وزارت کشور تعبیه شده است.

بخش عمده فرآیندهای انتخاباتی طی ۸ سال اخیر الکترونیکی شده است.

آنچه برای مجری، ناظر و مردم در عرصه برگزاری انتخابات الکترونیک اساسی و تعیین کننده است؛ اخذ الکترونیکی رای و شمارش الکترونیکی آراست.

طی ماه های اخیر با مکاتبات و مذاکراتی که با هیات مرکزی نظارت داشتیم به نتیجه رسیدیم که انتخابات شوراهای شهر بیش از ۳۰ شهر در حد وسع وزارت کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

اگر در هر شعبه ۳ یا ۴ دستگاه مستقر کنیم در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای می‌توانیم انتخابات را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

هیات مرکزی نظارت با برگزاری انتخابات الکترونیک در هشت کلان شهر مشهد، کرج، قم، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و کرمانشاه موافقت کرده و در این شهرها هم انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

با تلاش های ستاد انتخابات کشور اخیرا هم طی توافق با هیات مرکزی نظارت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در ۱۶ شهر و مرکز استان نظیر ساری، رشت، ارومیه، ایلام، بجنورد، بوشهر، بیرجند، خرم آباد، شهرکرد، یاسوج، گرگان، همدان، زنجان، قزوین، سمنان و بندرعباس موافقت صورت گرفته است.

امیدواریم بتوانیم در بیش از ۳۰ شهر کشور انتخابات را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.

در کنار همه تجهیزات الکترونیکی، همه ابزار و اقلام انتخابات دستی را در همه شعب مستقر می‌کنیم تا در صورت از کار افتادن دستگاه‌ها یا دچار مشکل شدن آن‌ها و طولانی شدن رفع مشکل احتمالی، امکان اخذ رای دستی هم فراهم باشد.

ما به هیچ وجه در انتخابات الکترونیکی از اینترنت استفاده نمی‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *