اخبار داغ

آبگیری سد بالارود اندیمشک

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،فرهاد ایزدجو گفت:سد بالارود اندیمشک روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور آبگیری می شود. وی به مزایای احداث این سد اشاره کرد و گفت:کاهش خسارتهای ناشی از سیلابهای مخرب در مناطق پایین دست بالاخص شهرستان اندیمشک، […]

اشتراک گذاری
07 اردیبهشت 1400
139 بازدید
کد مطلب : 78666

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،فرهاد ایزدجو گفت:سد بالارود اندیمشک روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور آبگیری می شود.

وی به مزایای احداث این سد اشاره کرد و گفت:کاهش خسارتهای ناشی از سیلابهای مخرب در مناطق پایین دست بالاخص شهرستان اندیمشک، ایجاد جاذبه های گردشگری و رونق اقتصادی، تأمین آب کشاورزی ۶۵۰۰ هکتار، تأمین آب شرب شهر حسینیه و شهرستانهای اطراف به میزان ۰/۸ میلیون مترمکعب ، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم، توسعه آموزش و بهداشت و رفاه اجتماعی منطقه از مزایای احداث این سد میباشد.

ایزدجو تصریح کرد:سد خاکی بالارود در مجاورت شهر حسینیه اندیمشک  به طول ۱۰۵۴ متر و عرض تاج ۱۰ متر دارای ارتفاع  85 متر از پی میباشد. این سد قادر به تنظیم آب  سالیانه برابر ۹۹.۹۵ میلیون مترمکعب شامل ۷۵.۳۹حقابههای کشاورزی، محیط زیستی و شرب میباشد. سطح اراضی شبکه کشاورزی آن برابر ۶.۵ هزار هکتار در نظرگرفته شده است. همچنین در صورت ساخت نیروگاههای ۴مگاواتی آن قادر به تولید برق سالانه  10.67 گیکاوات ساعت خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت:برای احداث این سد مبلغ ۶۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *