اخبار داغ

پس لرزه هایی که همچنان در راه است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بعد از گذشت سه روز از انتشار فایل صوتی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه توسط تلویزیون ایران اینترنشنال هنوز جنجال ها برای این فایل صوتی داغ است و گویی زلزله ای در جهان اتفاق افتاده است. اما پس لرزه هایی که این زلزله داشته است: هدف انتشار فایل […]

اشتراک گذاری
07 اردیبهشت 1400
159 بازدید
کد مطلب : 47203

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بعد از گذشت سه روز از انتشار فایل صوتی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه توسط تلویزیون ایران اینترنشنال هنوز جنجال ها برای این فایل صوتی داغ است و گویی زلزله ای در جهان اتفاق افتاده است.

اما پس لرزه هایی که این زلزله داشته است:

هدف انتشار فایل صوتی ظریف آسیب‌ زدن به مذاکرات وین است

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس :

ظریف بارها بر عدم نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده است؛ در انتشار فایل مصاحبه او اینکه این فرآیند با کمک عناصر داخلی با هدف آسیب زدن به انتخابات یا بهره برداری از انتخابات باشد، اشتباه است و نباید انگشت اشاره با سمت خودی‌ها برود.

هدف صهیونیستها آسیب به دستگاه دیپلماسی کشور، ایجاد تشتت داخلی و تضعیف وزیر امور خارجه است تا به زعم خود در مذاکرات وین ایران را زمین‌گیر کنند.

سوزاندن ظریف به عنوان نامزد انتخاباتی

دکتر داریوش سجادی:

انتشار فایل صوتی آقای ظریف، محصول رقابت درون گروهی برای سوزاندن او به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری است ضمنا این کار به اصولگرایان نمی‌چسبد. رد این مسئله را باید در کسی جستجو کرد که نامزد اصلی وزارت امور خارجه در دولت روحانی بود.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به فایل صوتی محرمانه ظریف

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ما درباره موارد ادعایی درز یافته، اظهار نظری نمی‌کنیم.

ما وثوق و صحت آن را نمی‌توانیم تضمین کنیم، از این رو نمی‌توانیم نسبت به آنچه که در این نوار صوتی ضبط شده است، نظر بدهیم.

اظهارات ظریف با واقعیت انطباق ندارد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مردانِ میدان و مردانِ دیپلماسی هر دو می توانند فرزندان غیور ایران باشند. آقای ظریف بیش از هر سیاستمدار دیگری ناظر به نقش بی بدیل حاج قاسم  در پیشبرد استراتژی های ایران در مذاکرات مختلف بوده و عجیب است که ایشان حالا منکر حقیقتی شده که خود بیش از هر کسی بر آن واقف است.

 گزارش سفر و مذاکرات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و آقای پوتین به عنوان یک سند نزد مراجع رسمی ثبت شده است. آنچه از  آقای ظریف نقل شده، با واقعیت انطباق ندارد.

 بارها گفته ام خطر اصلی زمانی است که نفوذی های بیگانه به بازیگران سیاسی وصل شوند و بازیگران سیاسی نیز برای اهداف خود از دولتمردان سواستفاده کنند.

درباره حملات اسرائیل در سوریه هیچ گفت‌وگویی با ظریف نداشتم

پایگاه اطلاع رسانی کنگره: «جان‌کری» فرستاده ویژه ایالات متحده برای تغییرات آب و هوایی با درخواست نمایندگان جمهوریخواه و تحلیلگران سیاسی برای استعفا از این سمت روبرو شده است.

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که ظریف در فایل صوتی منتشر شده گفته است که جان کری به او گفته است که اسرائیل ۲۰۰ بار منافع و مواضع ایران در سوریه را هدف حمله قرار داده است.

مقام‌های دولت بایدن نیز این اتهامات را رد کرده و گفته‌اند: اطلاعاتی که گفته می‌شود «جان کری» با وزیر خارجه ایران به اشتراک گذاشته است، در آن زمان به طور گسترده شناسایی شده و عده زیادی نسبت به این اطلاعات آگاه بودند.

«جان‌کری» نیز با انتشار توئیتی اتهامات مطرح شده را قاطعانه رد کرد و نوشت: این اتفاق هرگز نیفتاده است، چه زمانی که من وزیر خارجه بودم و چه پس از آن.

بی‌تردید انتشار فایل به هیچ عنوان مورد رضایت آقای ظریف نبوده و نیست

عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

درباره انتشار فایل صوتی ظریف، ریاست جمهوری و دفتر مربوط به ضبط خاطرات وزرا باید پاسخگو باشد

به نظر من، انتشار فایل نسبتی با نامزدی آقای ظریف و یا مخالفت با ایشان یا ضربه به مذاکرات وین برقرار نمی‌کند.

بی‌تردید انتشار فایل به هیچ عنوان مورد رضایت آقای ظریف نبوده و نیست.

پویانفر هم نسبت به فایل صوتی واکنش نشان داد

محمد حسین پویانفر مداح اهل بیت در توئیتی نوشت:

مراقب فتنه‌ای “ظریف” از طرف “آشنا”یان باشیم.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *