اخبار داغ

دستیابی ایران به تسلیحات اتمی به نفع هیچ کشوری نیست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است مذاکرات گروه ۱+۴ با ایران درباره احیای توافق هسته‌ای، تعیین‌کننده نبود. پرایس، گفت: مذاکرات وین سازنده بود، اما تعیین کننده نبود و ما منتظر ادامه آنها هستیم. ما در مورد جزئیات موضوع تسهیل تحریم‌های ایران توضیحی نمی‌دهیم زیرا این موضوع هنوز مورد بحث […]

اشتراک گذاری
06 اردیبهشت 1400
122 بازدید
کد مطلب : 47148

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است مذاکرات گروه ۱+۴ با ایران درباره احیای توافق هسته‌ای، تعیین‌کننده نبود.

پرایس، گفت:

مذاکرات وین سازنده بود، اما تعیین کننده نبود و ما منتظر ادامه آنها هستیم.

ما در مورد جزئیات موضوع تسهیل تحریم‌های ایران توضیحی نمی‌دهیم زیرا این موضوع هنوز مورد بحث قرار دارد.

ما نتایج مذاکرات وین را در آینده خواهیم دید، ما به هیچ فشاری از سوی روسیه یا دیگر کشورها تن نمی‌دهیم و تمرکز ما بر جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح اتمی است.

در بحث کلی‌تر، در هر مذاکره‌ای، ما کنترلی بر سیستم تصمیم‌گیری داخلی در همتایان خود نداریم. در این مورد، به دلیل اینکه مذاکرات با ایران همچنان غیرمستقیم است، از طریق شرکای خود با مقام‌های ایرانی که به وین آمده‌اند صحبت می‌کنیم..

راه طولانی مقابل ما قرار دارد و انتظار همین را نیز داشتیم، چیزی که اکنون روی آن تمرکز داریم، یک چیز است و آن رسیدن به توافقی است که به شکل دائم و قابل راستی‌آزمایی، مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود.

دستیابی ایران به تسلیحات اتمی نه به نفع آمریکا، نه به نفع متحدان اروپایی ما، نه به نفع چین و روسیه خواهد بود.

ما در سال ۲۰۱۵ توانستیم به برجام دست پیدا کنیم و آن را اجرا کنیم، می‌توانیم همان کار را نیز اکنون انجام دهیم اگر ایران به پایبندی بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *