اخبار داغ

تشدید شیوع کرونا در هند تقاضای نفت را تهدید می‌کند

افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند تقاضای جهانی نفت را تهدید می‌کند. به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، تقاضای سوخت در هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان با افزایش بی‌سابقه موارد روزانه ابتلا به کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار آن در حال کاهش است، این مسئله روند بهبود جهانی تقاضای نفت را که […]

اشتراک گذاری
05 اردیبهشت 1400
47 بازدید
کد مطلب : 46914

افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند تقاضای جهانی نفت را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، تقاضای سوخت در هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان با افزایش بی‌سابقه موارد روزانه ابتلا به کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار آن در حال کاهش است، این مسئله روند بهبود جهانی تقاضای نفت را که مورد انتظار بازار و اوپک پلاس است، کُند می‌کند.

هند روز جمعه (سوم اردیبهشت‌ماه) برای دومین روز پیاپی بیشترین افزایش موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در جهان را اعلام کرد.

بزرگ‌ترین شهرهای هند در ماه جاری میلادی و در پی شلوغی بیمارستان‌ها دوباره قرنطینه شده‌اند. محدودیت‌های اعمال‌شده در بخش حمل‌ونقل هم به تجارت این بخش که مصرف سوخت بالایی دارد، آسیب زده است.

مقام‌های پالایشگاهی و فروشندگان سوخت اعلام کرده‌اند که تقاضای گازوئیل در هند – پرمصرف‌ترین سوخت این کشور – و تقاضای بنزین، در ماه جاری میلادی نسبت به ماه مارس ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مقام‌های رسمی در هفته جاری اظهار کردند: تقاضای تمام سوخت‌های عمده هند مانند گازوئیل، بنزین، سوخت جت و گاز مایع در نیمه نخست آوریل نسبت به مدت مشابه ماه مارس کاهش یافته است. تقاضای گازوئیل در نیمه نخست آوریل نسبت به همین دوره در ماه مارس سه درصد افت کرده، در حالی که مصرف بنزین پنج درصد کاهش یافته است.

فوتیوس کاتسولاس، تحلیلگر آی‌اچ‌اس مارکیت در این باره گفت: واردات نفت خام هند اکنون نسبت به شرایط معمول فصلی تغییری نکرده است، اما افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند بر خرید نفت این کشور در هفته‌های آینده تأثیر بگذارد.

منبع: شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *