اخبار داغ

۲ معمار ایرانی، نامزد جایزه معماری «ادکس» شدند

برادران کیوانی (نیما و سینا) با دو پروژه ساختمانی کبوترخانه و پردیس‌خانه نامزد جایزه معماری ادکس (جایزه طراحی برجسته/ADEX) شدند. جایزه ادکس/ Awards for Design Excellence یکی از جوایز مهم و معتبر در زمینه طراحی در صنعت معماری و طراحی داخلی است که توسط مجله آمریکایی دیزاین/ Design Journal از سال ۱۹۸۸ راه اندازی شده […]

اشتراک گذاری
05 اردیبهشت 1400
38 بازدید
کد مطلب : 46842

برادران کیوانی (نیما و سینا) با دو پروژه ساختمانی کبوترخانه و پردیس‌خانه نامزد جایزه معماری ادکس (جایزه طراحی برجسته/ADEX) شدند.

جایزه ادکس/ Awards for Design Excellence یکی از جوایز مهم و معتبر در زمینه طراحی در صنعت معماری و طراحی داخلی است که توسط مجله آمریکایی دیزاین/ Design Journal از سال ۱۹۸۸ راه اندازی شده است.

هیاتی متشکل از معماران حرفه ای بین المللی ولی ناشناخته برای شرکت کنندگان، وظیفه قضاوت آثار را در این جایزه برعهده دارند تا بهترین نمونه های معماری و طراحی ساختمان را در هر سال به علاقه مندان این حوزه معرفی کنند.

این جایزه که شامل بخش‌های مختلف از جمله بناهای مسکونی، بناهای تجاری و دولتی است هر ساله از ماه ژانویه (دی/ بهمن) پذیرای آثار است و نتیجه قضاوت داوران تا آوریل (فروردین/ اردیبهشت) اعلام می شود.

آثاری که بعد از ۱۰ ژانویه هر سال ثبت شده باشند، در روند داوری سال بعد قرار خواهند گرفت.   ساختمان ویلایی کبوترخانه که در سال ۱۳۸۸ در بابل اجرا شده است، خانه ای برای ارتباط بهتر و بیشتر انسان با طبیعت، برگرفته از الگوی کهن معماری ایرانی است؛ خانه ویلایی که فضایی را به پرندگان اختصاص داده تا تعاملی بین انسان و پرندگان شکل گیرد.   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *