اخبار داغ

سرمایه گذاری ۷۷ میلیارد ریالی در ۶ بنای تاریخی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، کمیسیون فراخوان‌های این صندوق نتایج فراخوان عمومی واگذاری حق بهره برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی و فرهنگی را اعلام کرد و بر این اساس احیای ۶بنای تاریخی […]

اشتراک گذاری
05 اردیبهشت 1400
117 بازدید
کد مطلب : 46781

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، کمیسیون فراخوان‌های این صندوق نتایج فراخوان عمومی واگذاری حق بهره برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی و فرهنگی را اعلام کرد و بر این اساس احیای ۶بنای تاریخی و فرهنگی با سرمایه‌گذاری ۷۷ میلیارد ریالی به بخش خصوصی واگذار شد.

خانه پروین اعتصامی با کاربری فرهنگی-هنری، خانه علوی با کاربری فرهنگی-آموزشی (موزه همراه با آموزشگاه سفال با حفظ کاربری موجود)، خانه طلوعی‌فر با کاربری فرهنگی-هنری، پذیرایی-تجاری، خانه حشمت اللشکر با کاربری فرهنگی- اقامتی -پذیرایی، کاروانسرای شاه عباسی دامغان با کاربری فرهنگی و قلعه حیدرآباد با کاربری فرهنگی-هنری،اقامتی-پذیرایی ۶ بنای تاریخی هستند که با سرمایه گذاری بخش خصوصی مرمت و احیا می‌شوند.

حجم سرمایه‌گذاری جذب شده برای احیای این ۶ بنا حدود ۷۷ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال است که برای بیش از ۱۰۰ نفر هم اشتغال‌زایی خواهد داشت. جلب مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه مرمت، احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، در حالی از سوی صندق احیا پیگیری و محقق شده است که به دلیل شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، سرمایه گذاران با چالش‌های متعددی مواجه هستند. این مهم نشان می‌دهد در صورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب، می‌توان اعتماد سرمایه گذاران را جلب کرده و کارهای بزرگی با مشارکت آنها در حوزه حفاظت، مرمت و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی رقم زد.

در نشست کمیسیون فراخوان های صندوق احیاء که اول اردیبهشت در سالن اجتماعات عمارت مسعودیه برگزار شد، تقاضاهای ارسالی از سوی سرمایه گذاران بررسی و در نهایت با واگذاری مرمت، احیاء و حق بهره برداری مدت معین شش بنای تاریخی به بخش خصوصی موافقت شد.

به گزارش ایرنا، اواخر فروردین ۱۴۰۰ در دو نشست جداگانه کمیسیون فراخوان عمومی واگذاری حق بهره برداری از ۲۱ بنای تاریخی و فرهنگی به منظور مرمت و احیاء که پیش از این تمدید شده بود، با حضور اعضای رسمی کمیسیون مزایده، نماینده سازمان بازرسی کل کشور، نماینده دیوان محاسبات و نماینده بازرسی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شده بود و پاکت‌های واصله (الف و ب و ج ) از سوی متقاضیان گشوده ونتایج آن اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *