اخبار داغ

لایحه نوپک و واکنش دبیرکل اوپک

اوپک از اعضای خود خواست علیه لایحه نوپک (مقابله با اوپک) رایزنی و خطرهایش را گوشزد کنند. به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعضای خود را تشویق کرد درباره لایحه پیشنهادی آمریکا علیه این سازمان موسوم به نوپک (NOPEC) با دولت ایالات متحده همکاری کنند و توضیح دهند تصویب این لایحه می‌تواند […]

اشتراک گذاری
04 اردیبهشت 1400
63 بازدید
کد مطلب : 46640

اوپک از اعضای خود خواست علیه لایحه نوپک (مقابله با اوپک) رایزنی و خطرهایش را گوشزد کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعضای خود را تشویق کرد درباره لایحه پیشنهادی آمریکا علیه این سازمان موسوم به نوپک (NOPEC) با دولت ایالات متحده همکاری کنند و توضیح دهند تصویب این لایحه می‌تواند منافع آمریکا در خارج از این کشور را به خطر بیندازد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در نامه‌ای به کشورهای عضو اوپک نوشت: ضروری است کشورهای عضو اوپک تماس‌های دیپلماتیک دوجانبه را با مقام‌های دولتی آمریکا تقویت و معایب تصویب این لایحه را گوشزد کنند.

وی در این نامه تصریح کرد: این معایب می‌تواند شامل تضعیف مصونیت جهانی آمریکا، به خطر افتادن منافعش در خارج از این کشور و حفاظت از کارکنان و دارایی‌های آنها باشد.

کمیته‌ای از کنگره آمریکا هفته گذشته لایحه‌ای را ارائه داد که اجازه می‌دهد اوپک و کشورهایی که با این سازمان همکاری می‌کنند به‌دلیل افزایش غیرطبیعی قیمت‌های نفت، مورد پیگرد قانونی قرار گیرند. هنوز مشخص نیست که آیا کنگره این لایحه را تصویب می‌کند یا خیر.

لوایحی مشابه در ۲۰ سال گذشته و در زمان‌هایی که قیمت‌ها رو به افزایش بوده‌اند برای زیر فشار گذاشتن اوپک در کنگره معرفی شده‌اند، اما هیچگاه به نتیجه نرسیده‌اند.

منبع: شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *