اخبار داغ

کرونا/بیماران قلبی در خانه بمانند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یک متخصص قلب و عروق مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه را برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ موثر خواند. دکتر محسن قراخانی با بیان اینکه برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا باید تمامی موارد بهداشتی رعایت شود، اظهار کرد: این ویروس ناشناخته […]

اشتراک گذاری
01 اردیبهشت 1400
145 بازدید
کد مطلب : 45939

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یک متخصص قلب و عروق مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه را برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ موثر خواند.

دکتر محسن قراخانی با بیان اینکه برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا باید تمامی موارد بهداشتی رعایت شود، اظهار کرد: این ویروس ناشناخته بوده و سویه های جدید از این ویروس مردم را درگیر می کند بنابراین تا زمان بهبودی و گذر از این وضعیت باید نکات بهداشتی یک به یک رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر فردی تصور کند تنها با ماسک زدن می تواند از ابتلا به این بیماری در امان باشد، اشتباه بوده چرا که ماسک زدن و حضور در دورهمی ها زیرپا گذاشتن نکات بهداشتی است.

قراخانی تصریح کرد: در حال حاضر ماسک زدن، عدم حضور در دورهمی ها، انجام خریدهای ضروری توسط افراد جوان خانواده و در منزل ماندن افراد و خودداری از انجام کارهای غیر ضروری در خارج از منزل مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه موثر محسوب می شود تا بتوانیم با موفقیت از این دوره عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قرار داریم شهروندان باید در منزل بمانند و بیماری کرونا را جدی بگیرند.
این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: بیماران قلبی به علت داشتن بیماری زمینه ای باید در خانه بمانند و از مراجعه به پزشک برای انجام چکآب وضعیت قلبی خود به علت قرار داشتن در وضعیت قرمز خودداری کنند تا وضعیت بهبود یابد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا بر روی افراد با بیماری های زمینه ای شدیدتر بروز میکند، اظهار کرد: بیماران قلبی باید روش های پیشگیرانه را مد نظر داشته باشند چرا که در صورت ابتلا ممکن است هر گونه اتفاق جبران ناپذیری برای آنها بیفتد.

قراخانی بی تحرکی را عامل بروز برخی بیماری ها برشمرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی بهتر است افراد در خانه بمانند و در منزل نرمش و ورزش انجام دهند.
وی گفت: در صورتیکه فردی احساس ناراحتی و تنگی نفس ناشی از تحرک دارد و یا دردهای قلبی دارد، بهتر است در صورت مراجعه به مطب ها و یا درمانگاه ها به محض انجام کار مشاوره و درمان محل مورد نظر را هر چه سریعتر ترک کنند و هنگام مراجعه از ماسک، شیلد و دستکش و ضدعفونی کننده استفاده کنند.
منبع: سیناپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *