اخبار داغ

۵۲ اثر تاریخی در ابرکوه مرمت و بازسازی شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حمید مشتاقیان روز سه شنبه در این باره افزود: با این مبلغ برخی آثار تاریخی که شامل قلعه ها ، مساجد و خانه های تاریخی است، بازسازی و نیز ساماندهی شد. وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای پنج پروژه میراث فرهنگی نیز […]

اشتراک گذاری
31 فروردین 1400
90 بازدید
کد مطلب : 45730

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حمید مشتاقیان روز سه شنبه در این باره افزود: با این مبلغ برخی آثار تاریخی که شامل قلعه ها ، مساجد و خانه های تاریخی است، بازسازی و نیز ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای پنج پروژه میراث فرهنگی نیز هزینه شد، اظهار کرد: از این مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال برای مرمت حصار شمالی ، ۷۰۰میلیون ریال برای مرمت و استحکام بخشی مناره‌های سردر بنای نظامیه، ۸۰۰ میلیون ریال کمک به ساماندهی راه کمپ کویری، سه میلیارد ریال برای مرمت بافت تاریخی و تکمیل خانه تاریخی عظیم پور هزینه شد.

مشتاقیان با بیان اینکه این پنج پروژه در بافت تاریخی شهر ابرکوه در دست اجراست، با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری برای دریافت مجوز و سایر مراحل اداری، افزود: مجموعه تفریحی، سرگرمی و ‌گردشگری دشت زیبا واقع در جاده روستای مریم‌آباد ابرکوه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در دست ساخت است.

این مسوول با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع، در قالب طرح مجتمع تفریحی، سرگرمی و گردشگری  در دست ساخت است، ادامه داد: تاکنون ۱۳ میلیارد ریال برای اجرای پروژه یادشده هزینه شده است .

وی با بیان اینکه درصورت سیر نزولی ویروس کرونا بخشی از این پروژه تا نیمه نخست امسال بهره‌برداری می شود ، تصریح کرد: این مجتمع شامل ۱۳ اتاق اقامت ، رستوران سنتی ، سالن پذیرایی با ظرفیت ۴۰۰ نفر و سالن مدرن پذیرایی همراه با کافی‌شاپ است.

مشتاقیان اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این مجتمع علاوه بر تامین بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه گردشگری، رونق اقتصادی ابرکوه در صنعت گردشگری ارتقا می یابد.

تاکنون ۱۴۶ اثر تاریخی و طبیعی ابرکوه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که از این تعداد هفت اثر ناملموس، چهار اثر طبیعی، موزه های مردم شناسی خانه صولت و عبرت (خانه حسینیان) ، مسجد بیرون منزلگاه امام  رضا (ع)، خانه آقازاده، خانه‌های قدیمی، دهکده توریستی تیرجرد، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع ، گنبد عالی ، سرو ۴۵۰۰ ساله ، سرو ۲۲۰۰ ساله و بافت ۱۶۲ هکتاری تاریخی از آثار ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد – شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *