اخبار داغ

سال ۱۴۰۰ سال تحول و ارتقاء ورزش همگانی بانوان و خانواده

نایب رئیس بانوان هیئت ورزش‌های همگانی استان تهران، سال ۱۴۰۰ را سال افزایش زمینه و فرصت مشارکت بانوان استان دانست. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نرگس معدنی‌پور ضمن تبریک  سال نو و حلول ماه مبارک رمضان افزود: مدت‌هاست که جهان درگیر ویروس منحوس کروناست و ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یکی از راهکارهای […]

اشتراک گذاری
31 فروردین 1400
114 بازدید
کد مطلب : 45621

نایب رئیس بانوان هیئت ورزش‌های همگانی استان تهران، سال ۱۴۰۰ را سال افزایش زمینه و فرصت مشارکت بانوان استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نرگس معدنی‌پور ضمن تبریک  سال نو و حلول ماه مبارک رمضان افزود: مدت‌هاست که جهان درگیر ویروس منحوس کروناست و ورزش و فعالیت بدنی به عنوان یکی از راهکارهای پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی جهت پیشگیری با اثر مثبت بر سیستم ایمنی معرفی گردیده است. در سالى که گذشت زنان به عنوان محور اصلى و تامین کننده سلامت خانواده نقش پررنگى را ایفا نمودند.

وی تاکید کرد: با توجه به نقش محوری ورزش در سلامت زنان به‌عنوان مادران و به‌تبع آن سلامت فرزندان، بر آن شدیم که یکی از سیاست‌های کلان و با اهمیت در سال ۱۴۰۰ هیئت ورزشهای همگانی استان تهران را حمایت از ایجاد محیط های ایمن ورزشی جهت دسترسی عادلانه زنان، متناسب با توانایی‌های آنان در نظر بگیریم تا در این زمینه بانوان استان بتوانند در مکانی مناسب فرصت مشارکت در برنامه های ورزشی با کیفیت و براساس علایق خود داشته باشند.

نایب رئیس بانوان هیات همگانی استان بیان کرد: باوجود نقش مهم ورزش در سلامت زنان، عدم تحرک جسمانی بانوان یعنی محروم شدن بخش مهم جامعه از سلامتی و بهداشت جسمانی و روانی، شادابی و کارایی لازم که بی‌شک لطمه‌های جبران‌ناپذیری برای کل جامعه به دنبال خواهد داشت. بنابراین ضرورت دارد تا ما مسئولان ورزش بانوان شرایط و زمینه‌های لازم را برای حضور بیشتر و فعالانه زنان در عرصه ورزش فراهم سازیم. با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشورمان را زنان تشکیل می‌دهند و به اذعان همه روانشناسان اجتماعی و کارشناسان امر، جامعه‌ی سالم بر پایه خانواده‌ سالم بنا نهاده می‌شود و رکن اصلی خانواده را نیز زنان و مادران تشکیل می‌دهند نیاز است که هیئت ورزش های  همگانی با ترویج ورزش همگانی به ویژه برای زنان و افزایش مشارکت بانوان در فعالیت‌های ورزشی گام مهمی در راستای سلامت خانواده و جامعه بردارد

معدنی‌پور تاکید کرد: در سال گذشته هیئت به دلیل نقش ارزنده و مهم بانوان و مادران در خانه  با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها و بیکاری بسیاری از مربیان خانم  با برگزاری پویش  “ورزش در خانه” سعی کرد در این ایام نشاط و تحرک بدنی را به خانه‌ها ببرد که ۳۵۵۰ کلیپ ورزش بانوان و ورزش مادران و فرزندان،  مادران و اعضا خانواده برای ما ارسال شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: در تلاشیم با برنامه ریزی‌های منسجم و برنامه های مستمر سال ۱۴۰۰ را سال تحول و ارتقا ورزش همگانی بانوان و خانواده قرار دهیم.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *