اخبار داغ

مذاکرات فنی ایران و آژانس اتمی در وین

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، تغییراتی در برنامه مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نگرانی‌های پادمانی آژانس درباره مواد هسته‌ای در ایران به وجود آمده است. خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت: «مذاکرات امروز آغاز شد اما هیئت‌ها در حال حاضر در ایران نیستند و گفت‌وگوها با کارشناسان هسته‌ای ایران در وین […]

اشتراک گذاری
30 فروردین 1400
128 بازدید
کد مطلب : 45527

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، تغییراتی در برنامه مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نگرانی‌های پادمانی آژانس درباره مواد هسته‌ای در ایران به وجود آمده است.

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت:

«مذاکرات امروز آغاز شد اما هیئت‌ها در حال حاضر در ایران نیستند و گفت‌وگوها با کارشناسان هسته‌ای ایران در وین در حال برگزاری است».

ایران اوایل ماه جاری خواستار تاخیر در این گفت‌وگوها شده و اعلام کرده که کارشناسان هسته‌ای برای مذاکرات احیای برجام در وین حضور دارند. بنابراین گفت‌وگوها در وین در حال برگزاری است. این موضوع ممکن است برای ایران مناسب باشد و مقامات ارشد هسته‌ای می توانند سوالات آژانس را برطرف کنند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد که آژانس و ایران امروز روند متمرکزی را با هدف شفاف کردن موضوعات پادمانی آغاز کرده‌اند. این گفت‌وگوها بر اساس توافقی بود که در ماه مارس میان «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و «علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بوده است.

خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت:

«موضوعات در سطح کارشناسان فنی برگزار شده است. نشست امروز در وین برگزار شد و کارشناسان ایرانی شرکت کننده، در نشست دیگری درباره برنامه جامع اقدام مشترک در بخش دیگری از وین، پایتخت اتریش نیز شرکت دارند».

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *