اخبار داغ

بازسازی بیش از ۱۰۰۰ تجهیز سرچاهی در مناطق نفت‌خیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پارسال هزار و ۲۹۶ عدد انواع شیرآلات و تجهیزات سرچاهی و شیرهای درون‌چاهی (SV۳) را که از غیرعملیاتی شده بودند تعمیر و بازسازی کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از شانا، یونس عباسی‌لرکی، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های این شرکت با اشاره به اینکه این شاخص […]

اشتراک گذاری
30 فروردین 1400
82 بازدید
کد مطلب : 45537

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پارسال هزار و ۲۹۶ عدد انواع شیرآلات و تجهیزات سرچاهی و شیرهای درون‌چاهی (SV۳) را که از غیرعملیاتی شده بودند تعمیر و بازسازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از شانا، یونس عباسی‌لرکی، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های این شرکت با اشاره به اینکه این شاخص حدود پنج درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است، گفت: این کار تخصصی در شرایط تحریم‌ و همه‌گیری کرونا و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی به ثمر رسید و افزون بر تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل در حوزه تخصصی حفاری و تولید ایمن و پایدار نفت و گاز و ممانعت از توقف چاه‌های تولیدی شرکت‌های بهره‌برداری، بیش از ۱۰۵۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی مستقیم به‌دنبال داشته است.

وی افزود: این تجهیزات در بخش روسطحی شامل ۱۰۶۶ عدد شیرآلات و تجهیزات سرچاهی با محدوده‌ سایزی ۲-۱/ ۱۶ تا ۱۱ اینچ و با فشار کاری ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ پوند بر اینچ مربع و در بخش زیرسطحی، ۲۱۸ عدد تجهیز شیرهای ایمنی درون‌چاهی با سایزهای ۳.۸۱۳ تا ۵.۹۶۳ اینچ است که در شرایط بحرانی و اضطراری نقش اصلی را در توقف جریان و ایمن‌سازی چاه به‌عهده دارند و پس از تعمیر و بازسازی در کارگاه‌های عملیاتی این مدیریت، دوباره در چاه‌های مختلف نصب و استفاده می‌شود.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: مطابق توافقنامه موجود با شرکت نفت و گاز اروندان در زمینه ارائه خدمات فنی تخصصی تعداد ۱۲ عدد از شیرآلات و تجهیزات تاج چاه با فشار کاری ۱۰۰۰۰ پام، پس از تعمیر و آزمایش‌های مربوطه و تأیید بازرسی فنی، برای استفاده دوباره به شرکت برگردانده شد.

برخی از این تجهیزات مخصوص در کلاس‌های مختلف و با آلیاژهای ویژه در چاه‌های با میزان هیدروژن سولفوره بالا (H۲S TRIM)  استفاده می‌شود و در انحصار معدودی از شرکت‌های خارجی است که این مدیریت با احیا و به‌کارگیری دوباره اقلام یادشده، نقشی بسزا در نگهداشت و تولید ایمن و پایدار در مناطق نفت‌خیز جنوب داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *