اخبار داغ

مذاکره عامل مهار و کنترل رفتار ایران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ابوذر گوهری: هدف کلان آمریکا از ورود به مذاکره با ایران تحمیل شرایط حداکثری خود است اما در صورت عدم تحقق این امر، نفس مذاکرات و فرسایشی شدن آن برای واشنگتن منافعی خواهد داشت. مذاکره برای آمریکا تبدیل به عامل مهار و کنترل رفتار ایران شده است. تداوم فضای […]

اشتراک گذاری
29 فروردین 1400
106 بازدید
کد مطلب : 45063

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ابوذر گوهری:

هدف کلان آمریکا از ورود به مذاکره با ایران تحمیل شرایط حداکثری خود است اما در صورت عدم تحقق این امر، نفس مذاکرات و فرسایشی شدن آن برای واشنگتن منافعی خواهد داشت.

مذاکره برای آمریکا تبدیل به عامل مهار و کنترل رفتار ایران شده است.

تداوم فضای مذاکرات در یک سطح باعث شرطی شدن مردم ایران به نتیجه مذاکرات شده و عملاً آمریکا می‌تواند از این طریق در محیط داخلی ایران اثرگذاری نماید و بر تصمیمات و ترجیحات تصمیم‌گیرندگان داخلی اثرگذار باشد.

همچنین مذاکرات فرسایشی بخشی از پازل عقب راندن پیشرفت‌های فنی ایران است.

آمریکا در انجام مذاکرات عجله‌ای ندارد و گذشت زمان را به سود خود می‌داند از وی دیگر پیچیدگی‌های سیاست داخلی آمریکا و نیز انتخابات ریاست جمهوری ایران سبب احتیاط بیشتر واشنگتن و تلاش بر فرسایشی نمودن مذاکرات دارد.

اما باید دقت کرد مسئله فرسایشی نشدن مذاکرات نباید مانع تحقق «سیاست حرف قطعی» نظام شود به عبارت بهتر این دو سیاست اصولی، باید هم‌زمان لحاظ شود بدین معنا که نباید به بهانه عدم ورود به مذاکرات فرسایشی، منافع کلان ملی را نادیده بگیریم و به سمت توافق ناقص برویم.

سیاست رفع تحریم مبتنی بر راستی آزمایی کامل و مستمر، مکمل سیاست عدم ورود به مذاکرات طولانی و ممانعت از فرسایشی شدن آن است و نباید یکی بدون دیگری لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *