اخبار داغ

روستاهای بهره‌مند از گاز در آذربایجان‌غربی به بیش از ۱۴۰۰ می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از ایرنا، علیرضا شیخی روز یکشنبه در با بیان اینکه امسال فرایند توسعه گازرسانی در همه بخش‌های صنعتی، مصارف عمده و بخش خانگی روستایی و شهری در  برنامه ریزی‌های ما قرار دارد، اظهار داشت: یکی از مهمترین و اولین دستاوردهای ما در نیمه اول سال جاری عبوراز عدد […]

اشتراک گذاری
29 فروردین 1400
117 بازدید
کد مطلب : 45268

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از ایرنا، علیرضا شیخی روز یکشنبه در با بیان اینکه امسال فرایند توسعه گازرسانی در همه بخش‌های صنعتی، مصارف عمده و بخش خانگی روستایی و شهری در  برنامه ریزی‌های ما قرار دارد، اظهار داشت: یکی از مهمترین و اولین دستاوردهای ما در نیمه اول سال جاری عبوراز عدد یک هزار و ۴۰۰ روستای بهره مند از گاز در استان و ارتقای ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی خصوصا در مناطق مرزی است.

وی ادامه داد: هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار شهری ۹۹.۶ و در بین خانوارروستایی ۷۱ درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ روستا در این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و نزدیک به ۵۰۰ روستا نیز در مراحل مختلفی از اجرا، طراحی و برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی قرار دارند، گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها وضعیت برخورداری خانوار روستایی استان از گاز طبیعی به بالای ۸۵ درصد ارتقا می یابد که این رقم، مطلوب و بالاتر از میانگین کشوری است.

شیخی با اشاره به اهمیت گاز طبیعی در توسعه صنایع نیز اظهار کرد: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری سال ” تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها ” نام گذاری شده است، رساندن این انرژی ارزان و قابل دسترس برای صنایع مصداق همان “پشتیبانی ” از تولید و کمک به رفع “موانع” است که برای توسعه گازرسانی به صنایع و تحقق این شعار برنامه های گسترده و موثری در آذربایجان غربی در نظر گرفته ایم.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی نصیرن از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.           

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *