اخبار داغ

حفظ سلامت روان در ایام کرونا

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری صبح ملت نیوز،  اینروزها شیوع پیک چهارم کرونا، یکی از دغدغه های مردم شده است. معمولا ایجاد مشکل در روند عادی زندگی، با تنش و استرس همراه می باشد و سلامت روان مردم را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد مشکلات روانشناختی […]

اشتراک گذاری
29 فروردین 1400
135 بازدید
کد مطلب : 45142

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری صبح ملت نیوز،  اینروزها شیوع پیک چهارم کرونا، یکی از دغدغه های مردم شده است. معمولا ایجاد مشکل در روند عادی زندگی، با تنش و استرس همراه می باشد و سلامت روان مردم را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد مشکلات روانشناختی می شود. به دلیل اهمیت موضوع و حفظ سلامت روان ، جهت مقابله با استرس ناشی از پاندمی کرونا ، توصیه هایی ارائه می گردد:

۱- ماندن در خانه ، بخصوص اگر تنها هستید باعث ایجاد حس تنهایی میشود لذا راه‌هایی مانند  تلفن به دوستان، رسانه‌های اجتماعی و یا ویدیو چت، برای معاشرت خود پیدا کنید.

۲-روزانه ورزش کنید تا بخاطر فعالیت بدنی افکار منفی کمتر به سراغ شما بیایند.

۳- اگر نگرانی تان زیاد هست حتما قبل از خواب تمرینات ریلکسیشن انجام دهید تا با ذهن راحت و آسوده به خواب بروید.

۴-به جای توجه به حدس و گمان‌ها در رابطه با بیماری کرونا، در جستجوی منابع موثق باشید. شایعات و حدس و گمان‌ها، اضطراب را بیشتر می کند.

۵- درصورت بروز علایم کرونا  خودتان را نبازید و با آرامش اقدامات لازم را انجام دهید.

۶-گوش دادن به اخبار مربوط به کرونا را محدود کنید و در عوض وقت خود را صرف انجام کارهای ناتمام گذشته، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلمهای آموزنده و بازیهای گروهی خانوادگی نمایید.

۷-  مراقب باشید در حضور کودکان صحبت های نگران کننده نزنید زیرا کودکان آسیب پذیرتر از بزرگسالان هستند.

۸- هر روز موفقیت ها و چیزهایی را که بابت آنها از خداوند سپاسگزار هستید  یادآوری نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا احساس خوب و مثبتی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *