اخبار داغ

مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین پیشرفت کرده است

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، انریکه مورا» (Enrique Mora) معاون جوزف بورل دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین) پس از اتمام گفتگوهای جاری در پیامی توییتری نوشت که بررسی نتیجه مذاکرات فشرده‌ای که طی روزهای گذشته در جریان بود، نشان می‌دهد که […]

اشتراک گذاری
28 فروردین 1400
77 بازدید
کد مطلب : 44821

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، انریکه مورا» (Enrique Mora) معاون جوزف بورل دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین) پس از اتمام گفتگوهای جاری در پیامی توییتری نوشت که بررسی نتیجه مذاکرات فشرده‌ای که طی روزهای گذشته در جریان بود، نشان می‌دهد که پیشرفت حاصل شده است.
نماینده اتحادیه اروپا در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در شهر وین در ادامه اضافه کرد که این پیشرفت حاصل تلاش‌های طاقت‌فرسا بوده است.
وی در این باره افزود: حالا ما به جزئیات بیشتری در کار نیاز داریم.
وی سپس از دو هدف اصلی مذاکرات یعنی بازگرداندن آمریکا به برجام و اجرای کامل این توافق سخن گفت.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز پیشتر در پیامی توییتری اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تمام شد. شرکت‌کنندگان از پیشرفت های صورت گرفته تاکنون ابراز رضایت کردند و عزم خود را برای ادامه مذاکرات با هدف تکمیل موفقیت آمیز این روند در اسرع زمان ممکن ابراز داشتند. کمیسیون مشترک به گروه‌های کاری در سطح تخصصی در زمینه رفع تحریم های ایالات متحده و موضوعات هسته ای دستور داد که فعالیت خود را بعد از ظهر امروز شنبه (به وقت محلی)، یکشنبه و هفته آینده ادامه دهند تا زمان را هدر نداده و در مذاکرات برجام پیشرفت بیشتری داشته باشند.
سید عباس عراقچی عصر امروز بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام طی سخنانی اظهار داشت: امروز ما بعد از تقریباً سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشته است، یک بار دیگر برای بررسی روند پیشرفت بحث‌هایی که تا الان صورت گرفته کمیسیون را تشکیل دادیم. هم در حوزه رفع تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای ما گزارش کار کارگروه‌ها را مرور کردیم و بحث‌های خوبی هم در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت. به نظر می‌رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و مسیری که باید طی شود مسیری است که الان مقداری شناخته شده تر هست. البته این مسیر، مسیر آسانی نخواهد بود و اختلاف نظرها طوری نیست که پایان یافته باشد. اختلاف نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *