اخبار داغ

عملکرد فجر انرژی خلیج فارس در سال ۹۹ تشریح شد

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس عملکرد این شرکت در سال ۹۹ را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از شانا، علی زال‌خانی در تشریح عملکرد این شرکت در سال ۹۹ اظهار کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس وظیفه تأمین سرویس‌های حیاتی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به‌عهده دارد. […]

اشتراک گذاری
28 فروردین 1400
174 بازدید
کد مطلب : 44715

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس عملکرد این شرکت در سال ۹۹ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از شانا، علی زال‌خانی در تشریح عملکرد این شرکت در سال ۹۹ اظهار کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس وظیفه تأمین سرویس‌های حیاتی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به‌عهده دارد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته با برنامه‌ریزی و تلاش مدیران و کارکنان خود گام‌های مؤثر و بزرگی را در زمینه حفظ پایداری تولید صنایع منطقه ویژه بردارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت فجر در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶ میلیون مگاوات ساعت برق، ۵.۵ میلیون تن بخار، ۳۸۷ میلیون نرمال مترمکعب گاز ازت، ۲۵۳ میلیون نرمال مترمکعب گاز اکسیژن، ۴۴.۵ میلیون مترمکعب آب اسمز معکوس (RO) و ۱۵ میلیون مترمکعب آب بدون املاح (DM) تولید کرده و به مشتریان خود تحویل داده است، افزود: این شرکت در سال ۹۹، بیش از ۷ میلیون مترمکعب پساب صنعتی از شرکت‌های منطقه دریافت و تصفیه کرده و بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب پساب با املاح پایین (LTDS) پس از فرآیند تصفیه، برای آبیاری فضای سبز منطقه استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیان کرد: این شرکت در سال ۹۹ به‌منظور ارتقای ارزش و سود سهام خود موفق به عرضه نیتروژن و آرگون مایع در بازار بورس شده که با توجه به انطباق کیفیت این محصولات با بالاترین استانداردهای رایج بازار (داشتن گواهینامه GC- MARK) و تقاضا و ظرفیت بالای بازار بورس، قینت این دو محصول نسبت به قیمت محصولات شرکت‌های مشابه جهش چند برابری داشته است. شرکت فجر انرژی از ابتدای عرضه آرگون و نیتروژن مایع در بورس بیش از یک هزار تن آرگون مایع و بیش از ۱۰ هزار تن نیتروژن مایع در بازار بورس به فروش رسانده است.

وی ادامه داد: از آغاز سال ۹۹ و با شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، شرکت فجر انرژی خلیج فارس اقدام‌های مؤثری برای مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا انجام داده است. این شرکت در ابتدای همه‌گیری این ویروس سامانه فرماندهی حادثه را راه‌اندازی کرد و اقدام‌هایی همچون تهیه و توزیع ماسک در میان کارکنان، غربال‌گری دائمی کارکنان، فرهنگ‌سازی پیشگیری و مقابله از طریق توزیع بروشور، نصب بنر، پیامک، فایل آموزشی از طریق شبکه داخلی مجتمع انجام داد.

زال‌خانی اعلام کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس به‌منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و حفظ سلامت جامعه پیرامونی، به همراه دیکر شرکت‌ها از طریق شورای راهبردی صنایع پتروشیمی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر کمک‌های قابل توجه‌ای کرده است.

وی افزود: این شرکت به‌منظور حفظ پایداری تولید صنایع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی چند تعمیرات اساسی در واحدهای مختلف انجام داده که بیشتر این تعمیرات در واحدهای نیروگاه ناحیه ۱ و ۲ فجر بوده و این تعمیرات اساسی از سوی مهندسان و کارکنان فجر و با برنامه‌ریزی مدون انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس ادامه داد: همچنان که در گزارش‌های منتشرشده در سال‌های پیش بیان شده است در چند سال گذشته تمامی عملیات تعمیرات توربوژنراتورهای واحدهای نیروگاهی و حتی تأمین قطعات و ابزارآلات مخصوص مورد نیاز این عملیات از سوی یک شرکت خارجی (آلستوم سوئیس) انجام می‌شد، اما با توجه به اینکه سیاست فجر بر این بوده که به‌عنوان یک سازمان یادگیرنده توانایی علمی، تخصصی و همه مهارت‌های علمی نیروی انسانی خود و شرکت‌های داخلی را ارتقا دهد، خوشبختانه همه اقدام‌های جزئی و تعمیرات اساسی از سوی کارکنان داخلی شرکت انجام شده و تقریباً تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز توربین‌ها از سوی شرکت‌های سازنده داخلی ساخته و تأمین می‌شود.

وی گفت: گاز یکی از مواد اولیه بسیاری از مجتمع‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که در کنار آن به‌عنوان سوخت نیروگاه‌های برق و بخار فجر انرژی برای تأمین برق منطقه استفاده می‌شود. شرکت فجر در سال ۹۹ به‌منظور حفظ پایداری تولید نیروگاه‌های خود و مجتمع‌های تولیدی همجوار چند عملیات حساس و موفقیت‌آمیز در ایستگاه‌های گاز انجام داده است.

زال‌خانی اظهار کرد: این شرکت در دومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل سه تفاهم‌نامه با شرکت‌های ایرانی امضا کرده است. این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه ساخت قطعات و اجزای توربین و تجهیزات نیروگاهی شامل توربین، ژنراتور، بویلر ‏و … همچنین شناسایی، تنوع‌زدایی، یکسان‌سازی، ‏تجمیع، طراحی و تولید انواع شیرهای صنعتی و تجهیزات مربوطه مورد نیاز این شرکت بوده است. توانمندسازی شرکت‌های ایرانی سبب جلوگیری از خروج ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو ارز از کشور شده است.

وی افزود: شرکت فجر انرژی در پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در سال ۹۹ تندیس طلایی جوایز ویژه را کسب کرد. این تندیس به‌دلیل گزارش‌دهی و ثبت گزارش در سطح بین‌الملل به شرکت فجر تعلق گرفته است. پیش از این نیز شرکت فجر انرژی (با نام پیشین پتروشیمی فجر) به‌عنوان تنها شرکت در صنعت پتروشیمی در سومین همایش مسئولیت‌های اجتماعی (سال ۹۶) تندیس طلایی در بخش گزارش عملکرد مسئولیت اجتماعی را کسب کرده بود.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیان کرد: در سال ۹۹ این شرکت چند عملیات ترمیم و ایجاد انشعاب جدید آب آتش‌نشانی برای شرکت‌های منطقه انجام داده است. با توجه به حساسیت و اهمیت این کارها، عملیات مورد نیاز در مدتی کوتاه، با موفقیت و بدون افت فشار در شبکه و در ایمن‌ترین حالت ممکن انجام شده است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه توسعه فضای سبز و درختکاری به‌عنوان زیرساخت توسعه محیط زیست است، شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیش از ۴۱ هزار متر مربع فضای سبز دارد که هر ساله این فضا در حال افزایش است، به‌طوری‌ که سال ۹۹، محصول به‌دست آمده از نخل‎‌های فضای سبز این شرکت ۱۴ تن خرما بود که در میان کارکنان این شرکت توزیع شد. در همین زمین و به‌صورت نمادین، هر ساله در روز درختکاری اقدام به توسعه فضای سبز و کاشت نهال در برنامه کاری قرار می‌گیرد، به‌طوری‌ که پارسال در دو مرحله ۱۱۴ نهال در محوطه شرکت و در شهرستان کاشته شده و پایش و نگهداری می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *