اخبار داغ

راه‌اندازی پلتفرم شهر هوشمند در ۳ شهر کشور

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، محمد اکبرپور سکه، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به پلتفرم شهر هوشمند گفت: سیستم نوآوری اجتماعی حرفه‌ای پروسیس در لایه چهارم از شهر هوشمند، زیرساخت پلتفرم شهر هوشمند را ایجاد کرده است که اپلیکیشن‌ها و زیر سیستم‌های دیگر می‌توانند در این لایه سوار شوند. وی با […]

اشتراک گذاری
25 فروردین 1400
138 بازدید
کد مطلب : 44088

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، محمد اکبرپور سکه، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به پلتفرم شهر هوشمند گفت: سیستم نوآوری اجتماعی حرفه‌ای پروسیس در لایه چهارم از شهر هوشمند، زیرساخت پلتفرم شهر هوشمند را ایجاد کرده است که اپلیکیشن‌ها و زیر سیستم‌های دیگر می‌توانند در این لایه سوار شوند.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند از پنج لایه «سخت‌افزار»، «آنتن‌ها و اینترنت»، «سنسورها و IOT»، «لایه نرم‌افزاری» و در نهایت «لایه اپلیکیشن‌ها» تشکیل شده است، ادامه داد: زیر سیستم‌های تعبیه شده در این پلتفرم شامل شبکه اجتماعی و پیام‌رسان، بازار آنلاین”همینجا”، مدرسه هوشمند «پروسا»، سازمان‌ساز هوشمند حرفه‌ای «اسمارت» و «انجمن سلسله مراتبی» مناسب برای تدریس مجازی اساتید است. این پلتفرم در حال حاضر در شهر بهشهر استان مازندران و شیروان و بجنورد از شهرهای خراسان شمالی راه‌اندازی شده است و به‌زودی در شهر بندرعباس نیز فعال خواهد شد.

اکبرپور بزرگترین مزیت این پلتفرم را فراهم کردن زیرساخت برای استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند ابزارهای خود را به راحتی و با اضافه کردن یک ماژول خدماتی به پلتفرم اضافه کرده و در بستر شهر هوشمند «پرسیس» خدمات ارائه دهند. به عنوان مثال بازار آنلاین یکی از خدمات این پلتفرم است. بازار اینترنتی محلی به عنوان مرجع جامع کسب و کار عمل می‌کند و فروشگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند کالاها و خدمات خود را ثبت کرده و در اختیار شهروندان قرار دهند. 

وی محلی بودن فروشگاه‌ها بر اساس هر شهر، قابلیت ایجاد فروشگاه اینترنتی برای مشاغل خانگی، داشتن فرآیند خرید اینترنتی بسیار ساده از هر فروشگاه با کمترین مصرف اینترنت، تخصیص یک سایت و یک اپلیکیشن به فروشگاه‌های ثبت شده، امکان داشتن فروشگاه اینترنتی مشارکتی و غیر مشارکتی را از مزایای این فروشگاه اینترنتی نام برد و یادآور شد: این سیستم نوآور یک زیرساخت قدرتمند است که به عنوان یک پلتفرم انعطاف‌پذیر با معماری چند لایه و مناسب برای شهر هوشمند، طراحی و پیاده‌سازی شده است. اپلیکیشن‌های مختلف کاربردی در حوزه‌های کسب و کارهای خدماتی و فروشگاهی، سازمان‌ها، ادارات، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس می‌توانند در این زیرساخت جامع به صورت یکپارچه قرار گیرند. هر شهروند فقط کافی است اپلیکیشن این شهر هوشمند را نصب کرده و با نقش‌های مختلف از خدمات الکترونیک و آنلاین در سازمان‌ها و کسب وکارهای مختلف شهر هوشمند بهره ببرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد میزان استقبال از این پلتفرم گفت: در حوزه آموزش مجازی تعدادی از دانشگاه‌ها و مدارس از این زیرساخت استفاده می‌کنند. در حوزه کسب و کارها نیز اپلیکیشن بازار آنلاین در این زیر ساخت قرار داده شده است و مشاغل خدماتی و فروشگاهی در آن فعالیت تجاری انجام می‌دهند. تا امروز نزدیک به ۵۰ هزار کاربر،  بیش از ۲۰۰۰ کسب و کار و بیش از  ۵۰۰۰ کالا در این زیرساخت ثبت شده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خاطرنشان کرد: برای نمونه‌سازی پلتفرم این شهر هوشمند مبلغ ۹۳ میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کردیم و در حال حاضر قرارداد تسهیلات تجاری‌سازی به میزان ۲۰۰ میلیون تومان را با صندوق نوآوری داریم که بخشی از آن دریافت شده است.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *