اخبار داغ

تزریق بیش از ۱۷ هزار دوز واکسن کرونا در مازندران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دکتر قاسم اویس روز چهارشنبه در حاشیه مرحله جدید تزریق واکسن به کادر درمان بیمارستان های استان افزود که بیشتر واکسن های تحویلی به استان اسپوتنیک روسی بود. وی توضیح داد : تاکنون ۱۰ هزار و ۶۱۰ دوز واکسن اسپتونیک روسی به مازندران تحویل و تزریق شده است که […]

اشتراک گذاری
25 فروردین 1400
161 بازدید
کد مطلب : 44097

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دکتر قاسم اویس روز چهارشنبه در حاشیه مرحله جدید تزریق واکسن به کادر درمان بیمارستان های استان افزود که بیشتر واکسن های تحویلی به استان اسپوتنیک روسی بود.

وی توضیح داد : تاکنون ۱۰ هزار و ۶۱۰ دوز واکسن اسپتونیک روسی به مازندران تحویل و تزریق شده است که معادل حدود ۶۲ درصد کل واکسن های تحویلی بوده است.

اویس تعداد واکسن های کوید ۱۹ تحویلی به مازندران را شامل چهار و ۱۴۰ دوز چینی و ۲ هزار و ۴۴۰۰ دوز هندی اعلام کرد.

وی با اعلام این که تحویل سه هزار و ۷۵۰ دوز واکسن به استان در روزهای اخیر بود ، گفت که واکسن های تحویلی در حال تزریق به کادر درمانی مراکز بیمارستانی استان است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اولویت تزریق واکسن کووید ۱۹ در استان را با کادر درمانی بیمارستان ها ، کادر بهداشتی ، پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی ، کادر اورژانس ، کارکنان مراکز آزمایشگاهی ، بیماران خاص، سالمندان و جامعه ایثارگران با شرایط ویژه اعلام کرد.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در شرایط حاضر تا تکمیل تزریق واکسن به تمامی جمعیت کشور تنها راه حل برای مقابله با کرونا دانست و افزود : تا زمانی که به طور کامل همه مردم واکسینه نشدند، نباید رفتار عادی انگارانه در پیش گرفت. 

اویس واکسیناسیون عمومی را با اشاره به وضعیت تحریمی و همه گیری کرونا در کشورهای دیگر جهان زمان بر توصیف کرد و گفت : باور داریم می توان با رعایت نکات بهداشتی ویروس کرونا را مدیریت کرد و تعداد مبتلایان را به حداقل رساند. طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر حدود یکهزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *