اخبار داغ

چرا هنوز پس از یک سال توقف، ویزای توریستی ایران بلاتکلیف است؟

از زمان شیوع ویروس کرونا صدور ویزای توریستی ایران متوقف شده است، اما بیماران، تجار و اتباع خارجی که قصد سفر غیر توریستی دارند، همچنان می توانند وارد ایران شوند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در میانه زمستان ۹۹ اعلام کرد که تاییدیه ازسرگیری ورود محدود گردشگران خارجی را از کمیته امنیتی، اجتماعی […]

اشتراک گذاری
24 فروردین 1400
91 بازدید
کد مطلب : 43782

از زمان شیوع ویروس کرونا صدور ویزای توریستی ایران متوقف شده است، اما بیماران، تجار و اتباع خارجی که قصد سفر غیر توریستی دارند، همچنان می توانند وارد ایران شوند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در میانه زمستان ۹۹ اعلام کرد که تاییدیه ازسرگیری ورود محدود گردشگران خارجی را از کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا گرفته و فقط مصوبه آن باقی مانده است. پیش بینی ها بر این بود که صدور ویزای توریستی ایران نهایت تا اواخر سال ۹۹ از سر گرفته شود، اما با شناسایی ویروس جهش یافته در برخی کشورها، از جمله انگلیس و عراق و توقف بعضی پروازهای بین المللی،این طرح مسکوت ماند.

اینک ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران از مذاکرات تازه ای با وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: در جلسه ای با آقای سجادی، معاون کنسولی وزیر خارجه قرار شد ما یکسری اطلاعات و طرحی را برای صدور ویزا ارائه دهیم تا همانطور که ویزای ایران برای گردشگران سلامت صادر می شود، موضوع سفر سایر گردشگران به ایران نیز در ستاد کرونا از طریق وزارت خارجه پیگیری و شرایط آن تسهیل شود.

افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند یا کشورشان به لحاظ ویروس کرونا ایمن تر محسوب می شود و یا گردشگران طبیعت گرد، از جمله گروه هایی هستند که درحال حاضر شرایط سفر به ایران را دارند و اتفاقا متقاضی هم هستند. به هر حال کشور ما در جاده ابریشم واقع شده و گردشگرانی که با خودرو و یا هر نوع وسایل نقلیه شخصی دیگری سفر می کنند، همچنان مایلند از این مسیر عبور کنند. بنابراین قرار شد در قالب طرحی که به وزارت امور خارجه ارائه می دهیم، همه جوانب و چگونگی سفر گروه هایی از گردشگران خارجی را بررسی و مشخص کنیم.

او ادامه داد: برای گردشگران خارجی ایمن بودن مقصد اهمیت زیادی دارد، آنها سوال می پرسند چند درصد از مردم واکسن زده اند، اصلا برنامه واکسیناسیون در آن کشور آغاز شده است، آیا راهنما و راننده تور واکسن کرونا را کامل تزریق کرده اند. با توجه به پرسش هایی که مطرح می شود و اخباری که ما منتشر می کنیم، در حال حاضر ایران نه تنها مقصدی ناایمن معرفی شده، بلکه اخبار آن بسیار منفی و نگران کننده است. درحال حاضر گروه هایی به ویژه از گردشگران طبیعت گرد متقاضی سفر به ایران هستند، چون آنها معمولا در فضای باز حضور دارند، کمتر وارد شهرها می شوند و با وسایل نقلیه شخصی یا کوچک سفر می کنند، اما با این شیوه از اظهارات برخی مسؤولان، این بار خودمان ایران را به عنوان مقصد ناایمن معرفی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *