اخبار داغ

خشکه رودهای کشور احیا می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در قالب دو پایلوت در استان مرکزی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حوزه آب و خشک‌سالی تلاش می‌کند تا برنامه‌های اصلاحی و احیایی خشکه رودهای کشور را طراحی و اجرا کند. طرحی که مزایای زیادی برای […]

اشتراک گذاری
24 فروردین 1400
75 بازدید
کد مطلب : 43620

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در قالب دو پایلوت در استان مرکزی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حوزه آب و خشک‌سالی تلاش می‌کند تا برنامه‌های اصلاحی و احیایی خشکه رودهای کشور را طراحی و اجرا کند. طرحی که مزایای زیادی برای کشور دارد.

در این برنامه پیش‌بینی شده است که اجرای کامل آن می‌تواند در کنار ساماندهی خشکه رودها برای استحصال آب و ایجاد عرصه‌های تولید گیاهی، کاهش فرسایش خاک و مهار سیل به حفظ و بهره‌وری از منابع آبی، افزایش تولیدات کشاورزی، اشتغال‌زایی و حتی ایجاد فضای تفرجگاهی و گردشگری منجر شود. این طرح توسط کارگروه فناوری‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *