اخبار داغ

حسن یزدانی نباید فقط روی حریف آمریکایی خود تمرکز کند

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تجهیز نیوز، بی تردید حسن یزدانی یکی از ورزشکاران پرامید و توانمند کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک توکیو محسوب می‌شود که بسیاری از مردم و مسئولان ورزش کشورمان انتظار درخشش و قهرمانی از او را دارند. اما به واقع می‌توان در ورزش بی رکوردی همچون کشتی، چنین انتظاری […]

اشتراک گذاری
23 فروردین 1400
41 بازدید
کد مطلب : 43327

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تجهیز نیوز، بی تردید حسن یزدانی یکی از ورزشکاران پرامید و توانمند کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک توکیو محسوب می‌شود که بسیاری از مردم و مسئولان ورزش کشورمان انتظار درخشش و قهرمانی از او را دارند. اما به واقع می‌توان در ورزش بی رکوردی همچون کشتی، چنین انتظاری را از قهرمان جهان و المپیک داشت؟

این موضوع مدتهاست به یکی از دغدغه‌های متولیان کشتی بدل شده و آنها نیز معتقدند نباید با بالابردن سطح توقع از قهرمانان ملی، آنها را در راه رسیدن به افتخار دچار استرس کرد.

ضمن اینکه تجربه نشان داده در آوردگاه بزرگی همچون المپیک ممکن است هر نتیجه‌ای رقم بخورد.چه بسا قهرمانان بزرگی که در عین ناباوری با ناکامی مواجه شدند و برخی از کشتی‌گیران گمنام هم توانسته‌اند با شکست ستاره‌ها حماسه‌ای بزرگ خلق کنند.

در همین راستا محسن کاوه مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد نیز معتقد است نباید حسن یزدانی را فقط و فقط به سمت و سوی حریف اصلی و امریکایی اش سوق داد، چراکه او در المپیک رقبای دیگری هم دارد که ممکن است به همان اندازه برای او خطرناک باشند.

کاوه با تاکید بر اینکه نباید فضا را فقط معطوف مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی کنیم، گفت: «یزدانی رقبای دیگری هم دارد که باید روی همه آنها برنامه ریزی داشته باشد. تیلور تنها یکی از حریفان یزدانی است، اما مطمئناً او در المپیک، کشتی‌گیران توانمندی از روسیه و آذربایجان را هم پیش رو دارد.»

مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد با آنالیز کشتی‌های حسن یزدانی برابر دیوید تیلور آمریکایی افزود: «یزدانی در مجموع دو کشتی با تیلور گرفته است. در کشتی اول از یک وزن پایین‌تر به وزن ۸۶ کیلوگرم آمده بود که طبیعتاً آمادگی خوبی در وزن جدید نداشت و مغلوب شد. اما در کشتی دوم، طوری پای به روی تشک گذاشت که انگار آمده تا حریف خود را با اختلاف امتیاز بالا ببرد. به همین دلیل بی محابا حمله کرد و در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید.»

به گفته کاوه، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نه تنها برای حسن یزدانی بلکه برای تمامی ملی پوشان اتاق فکر تشکیل خواهد داد تا این نفرات بتوانند در المپیک به خوبی در برابر رقبای خود ظاهر شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *