اخبار داغ

تشریح شرایط تمرینی تیم بسکتبال سه نفره بانوان برای المپیکی شدن

به گزارش گروه ورزشی تجهیز نیوز، تیم بسکتبال سه نفره بانوان خردادماه آینده در دو رویداد مصوب فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) شرکت می‌کند تا در صورت کسب امتیاز لازم برای نخستین بار سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند. برای حضور در این دو رویداد که به میزبانی اتریش و مجارستان برگزار می‌شود، اولین […]

اشتراک گذاری
23 فروردین 1400
54 بازدید
کد مطلب : 43365

به گزارش گروه ورزشی تجهیز نیوز، تیم بسکتبال سه نفره بانوان خردادماه آینده در دو رویداد مصوب فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) شرکت می‌کند تا در صورت کسب امتیاز لازم برای نخستین بار سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند.

برای حضور در این دو رویداد که به میزبانی اتریش و مجارستان برگزار می‌شود، اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران هفته گذشته آغاز و به مدت پنج روز پیگیری شد.

نیکا بیک لیک لی سرمربی تیم بسکتبال سه نفره دختران ایران ضمن تشریح روند برگزاری این اردو و نتایج به دست آمده در آن، گفت که شاگردانش تا پیش از اعزام به محل برگزاری رویدادهای مصوب فدراسیون جهانی بسکتبال هفت مرحله اردوی دیگر در پیش دارند.

وی با تاکید بر اینکه اردوی نخست تیم بسکتبال سه نفره بانوان در مجموعه ورزشی دخانیات و در حالت قرنطینه کامل برگزار شد، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام لیگ بازیکنان هیچ تمرین و مسابقه دیگری هم نداشتند. بعضاً تیم بازیکنان خیلی پیش از فینال لیگ از دور رقابت‌های باشگاهی کنار رفته بودند. فاصله تمرینی این دسته بازیکنان نسبت به آنهایی که تا فینال پیش رفته بودند، بیشتر هم بود.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره بانوان تصریح کرد: به همین دلیل دو روز ابتدایی اردو با فشار تمرینی بالا سپری شد. دو سه روز بعد از آن اما فشار تمرین تا حدی تعدیل شد به خصوص که بازیکنان بعد از هفته‌های دوری از شرایط اردو و تمرین با فشار جلسات تمرینی اولیه تا حدی به شرایط مورد نظر رسیده بودند.

بیک لیک لی در مورد چگونگی پیگیری تمرینات اردونشینان تیم بسکتبال سه نفره بانوان خاطرنشان کرد: بازیکنان روزی سه جلسه تمرین داشتند. صبح‌ها تمرین با توپ و عصرها تمرین بسکتبال داشتند. در این فاصله هم باید یک جلسه بدنسازی و کار با دستگاه انجام می‌دادند. بنابراین اگرچه تعداد روزهای اردو کم بود اما خیلی پرفشار و البته نتیجه بخش پیگیری شد. همین روند تمرینی را برای مراحل آتی هم خواهیم داشت یعنی اردوهایی با تعداد روزهای کم اما جلسات تمرینی بالا.

وی در این زمینه ادامه داد: در کل ویژگی بسکتبال سه نفره بر خلاف بسکتبال پنج نفره همین نوع تمرینات است. در بسکتبال پنج نفره حدود ۱۸ – ۱۷ بازیکن به اردو دعوت می‌شوند در حالی که در بسکتبال سه نفره نهایت ۱۰ نفر در اردو حضور دارند. به همین دلیل نیاز نیست تعداد بالای روزهای اردو در این تیم زیاد باشد.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره بانوان با تاکید بر اینکه در مجموع برای آماده سازی تیمش جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک هشت مرحله اردوی آماده سازی پیش بینی شده که یک مرحله آن به سرانجام رسید، گفت: به خاطر کرونا و محدودیتی که همه کشورها در رفت و آمد تیم‌ها و ورزشکاران‌شان دارند، این اردوها بدون دیدار تدارکاتی با تیم خارجی پیگیری می‌شود مگر اینکه با تیم‌های داخلی دیداری داشته باشیم که فعلاً برنامه‌ای نداریم.

بیک لیک لی ادامه داد: اردوی دوم تیم پیش از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. آخرین اردو هم به گونه‌ای برگزار می‌شود که به زمان اعزام متصل شود. در این میان ریزش تدریجی در میان اردونشینان خواهیم داشت. البته از مجموع ۱۰ اردونشینی که داریم، نام ۶ نفر برای مسابقات معرفی می‌شود اما برای اعزام چهار بازیکن همراه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تیم بسکتبال سه نفره بانوان پس از اتمام کارش در اتریش با اتوبوس به محل برگزاری دیگر رویداد در مجارستان می‌رود، یادآور شد: این احتمال وجود دارد که برای مسابقات مجارستان ترکیب تیم نسبت به مسابقات اتریش تغییر کند. شرایط بازیکنان به لحاظ آسیب دیدگی و بیماری و البته عملکردشان در اتریش در این زمینه تعیین کننده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در مورد شانس این تیم برای کسب سهمیه المپیک از میادین انتخابی پیش رو گفت: هر دو رویداد سخت است. در مسابقات اتریش تیم‌هایی مانند آمریکا، ایتالیا، فرانسه و … حضور دارند که جزو ۲۰ تیم اول رنکینگ جهانی هستند اما سهمیه هم ندارند. در مجارستان هم تیم‌هایی حضور دارند که صاحب رنکینگ جهانی اند اما فاقد تجربه از المپیک هستند.

نیکا بیک لیک لی با بیان اینکه تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران سابقه قرار گرفتن در رده پنجم رنکینگ جهانی را دارد و هیچ وقت از رده ۱۴ – ۱۳ هم پایین‌تر نرفته است، گفت: اما باید پذیرفت که همه تیم‌های حاضر در میادین اتریش و مجارستان هدفمند هستند. تلاش و امیدمان این است که از این دو رویداد صاحب سهمیه شویم. در کل امیدمان برای کسب سهمیه در مجارستان بیشتر است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *