اخبار داغ

تازه های کارت مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فرهاد فلاح گفت: با پیگیری‌های دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی در چهل و هفتمین جلسه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط  کسب‌وکار مصوب شد استمرار بهره‌مندی افراد از حمایت‌های قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار (کد دار) نیازی به تمدید کارت مهارت فنی صادره ازسوی سازمان […]

اشتراک گذاری
23 فروردین 1400
62 بازدید
کد مطلب : 43480

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، فرهاد فلاح گفت: با پیگیری‌های دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی در چهل و هفتمین جلسه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط  کسب‌وکار مصوب شد استمرار بهره‌مندی افراد از حمایت‌های قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار (کد دار) نیازی به تمدید کارت مهارت فنی صادره ازسوی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای ندارد و با انجام اقدامات لازم مدرک مذکور از فهرست درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شود.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: با توجه به این مصوبه، هنرمندان صنایع‌دستی نیازی به تمدید کارت مهارت خود ندارند، ولی برای نوبت اول برقراری پوشش بیمه‌ای، نیاز است که کارت مهارت خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، جامعه هنرمندان شاغل صنایع‌دستی کشور حدود ۵۰۰ هزار نفر است و بر اساس آمار حدود ۲ برابر همین تعداد هم به صورت آزاد در رشته‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند. درحالی‌که بیمه به عنوان یک چتر حمایتی همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان و صنعتگران و نبود قانون فراگیر و کمبود اعتبارات لازم از چالش‌های اصلی دولت برای تحت پوشش قرار دادن شاغلان صنایع‌دستی عنوان می‌شود.

اگر چه قانون قالی‌بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار (کددار) در سال ۱۳۸۸ تصویب شد و از آغاز همان سال ۸۸ هزار نفر از شاغلان صنایع‌دستی را تحت پوشش قرار داد، به مرور و به دلایل مختلف ۵۵ درصد از جمعیت تحت پوشش این قانون ریزش کرده و اکنون فقط ۴۰ هزار نفر از مزایای این بیمه برخودار هستند.

یکی از گام‌های جبرانی دولت برای کاستن از خسارت اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، ۱۵ مهر ۹۹ در آئین رونمایی از طرح ملی بخش روستا برداشته شد. رئیس‌جمهوری افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری بیمه روستاییان را به عنوان هدیه دولت تدبیر و امید اعلام کرد. از آنجا که بخش عمده هنرمندان صنایع‌دستی در روستاها زندگی می‌کنند این هدیه می‌تواند بخش بزرگی از جامعه صنعتگران صنایع‌دستی را تحت پوشش بیمه قرار دهد که با پی‌گیری و تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور ۱۰ درصد از این هدیه به هنرمندان صنایع‌دستی کشور تعلق گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *