اخبار داغ

سرانجام ساماندهی قلعه تاریخی حسن آباد سنندج

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز یعقوب گویلیان روز یکشنبه اظهار داشت: قلعه حسن آباد یکی از باشکوه‌ترین قلعه‌های کردستان است که در طول تاریخ حکومت حاکمان زیادی را تجربه کرده است. وی با بیان اینکه طرح و نوع ساخت قلعه به گونه‌ای است که نشان دهنده ساخت آن در زمان قبل از حکومت امیرحسن خان […]

اشتراک گذاری
22 فروردین 1400
140 بازدید
کد مطلب : 43227

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز یعقوب گویلیان روز یکشنبه اظهار داشت: قلعه حسن آباد یکی از باشکوه‌ترین قلعه‌های کردستان است که در طول تاریخ حکومت حاکمان زیادی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه طرح و نوع ساخت قلعه به گونه‌ای است که نشان دهنده ساخت آن در زمان قبل از حکومت امیرحسن خان بوده است، افزود: هلوخان، احمدخان و امیرحسن خان از جمله حاکمان نامداری هستند که در این قلعه حکومت کرده‌اند و نام آن به دلیل حکومت امیر حسن خان اردلان به نام قلعه حسن آباد شهرت یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه این قلعه بسیار هوشمندانه ساخته شده است، اضافه کرد: قلعه دارای دیوارهای بلند سنگی در شیب کوه و برج‌هایی در امتداد دیوارهاست که تنها راه ورود به قلعه در قسمت جنوب تپه قرار دارد و دیگر قسمت‌های تپه به صورت صعب العبور بوده و دسترسی به آن غیرممکن است.

وی با بیان اینکه قلعه حسن‌آباد از جمله تپه‌های سخت‌گذر و راهبردی منطقه بوده است، ادامه داد: برای محافظت بیشتر از ساکنان قلعه حسن آباد، منازل مسکونی و تجهیزات نظامی حصاری قطور و بلند دور تا دور شهر را احاطه کرده بوده و حصار مذکور برای حفاظت و دفاع از خطرات تهاجم دشمن ساخته شده بو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *