اخبار داغ

رد صلاحیت حسن خمینی در انتخابات سیاسی بود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در خصوص دعوت این حزب از «سید حسن خمینی» یادگار امام(ره) برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما پیش از این اعلام کردیم در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که مفهوم واقعی انتخابات در آن تحقق پیدا کند و یک رقابت واقعی، آزاد، عادلانه […]

اشتراک گذاری
21 فروردین 1400
104 بازدید
کد مطلب : 42980

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب در خصوص دعوت این حزب از «سید حسن خمینی» یادگار امام(ره) برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت:

ما پیش از این اعلام کردیم در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که مفهوم واقعی انتخابات در آن تحقق پیدا کند و یک رقابت واقعی، آزاد، عادلانه و در تراز قانون اساسی باشد. ما در مجمع ایثارگران به صورت منفرد عمل نمی‌کنیم و در غالب جبهه اصلاحات هرتصمیمی را اتخاذ خواهیم کرد اما بحث ما این بود که سعی می‌کنیم با کاندیدای حداکثری که مورد اقبال جامعه باشد، در انتخابات حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در جمع‌بندی‌مان به دو کاندیدا رسیدیم، نخست آقای خاتمی بودند که از ابتدا بنا به دلایلی این مساله را رد کردند؛ در کنار آقای خاتمی با توجه به نیاز جامعه و پاسخ‌هایی که جامعه امروز می‌خواهد دریافت کند، حضور شخصیتی مانند حاج سید حسن خمینی را ضروری را می‌دانیم و از ایشان دعوت کردیم که در این صحنه ورود کنند.

مدیرعامل بنیاد باران در پاسخ پیرامون اینکه مخالفان حضور آقای خمینی نداشتن سابقه اجرایی را نسبت به او مطرح می‌کنند، بیان داشت:

من فکر می‌کنم که ایشان اگر وارد عرصه شوند برنامه‌ای که جبهه اصلاحات ارائه خواهد کرد و با توجه تیم توانمند و با تجربه‌ای که در کنار ایشان هستند، این بحث‌ها منتفی است. ضمن اینکه خود ایشان درست است که به صورت مستقیم مسئولیتی نداشته‌اند اما من فکر می‌کنم که ۳۰ سال است با تمام دستگاه‌های اجرایی، سیاستگذاری و قانونگذاری نظام در سطح روسای سه قوه در تعامل بودند و نشست و برخاست داشتند؛ در نتیجه این بحث‌هایی که مطرح می‌کنند برای کسی است که از پشت میز دانشگاه ‌بلند شده باشد اما در مورد ایشان چنین نیست. همچنین ایشان در سطح هستند که بالغ بر ۱۰ سال درس خارج اصول فقه را در حوزه تدریس می‌کنند.

وی ادامه داد: از این جهت من فکر می‌کنم که توانایی‌های قابل توجهی داشته باشد و آنچه مسلم است، این است که ما فکر می‌کنیم جامعه ایشان را صرفا به جهت اینکه نوه امام(ره) هستند و مسئولیت سنگین میراث امام(ره) و موسسه نشر آثار برعهده‌اش است می‌شناسد و هنوز شخصثیت ایشان به تصویر کشیده نشده است. ما امیدواریم که ایشان به صحنه بیاید و جامعه با آن وجه توانمندی‌هایی که فکر می‌کنیم ایشان دارد آشنا شود.

امام با بیان اینکه ردصلاحیت سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان سال ۹۴ سیاسی بوده است، تصریح کرد:

اگر افرادی مدعی هستد که اینگونه نبوده، خوب است که اعضای محترم شورای نگهبان بپذیرند با ایشان یک مناظره علمی برگزار کنند تا این شائبه هم برطرف شود.

امام در پایان درخصوص جایگاه آقای خمینی در نظرسنجی‌ها بیان داشت:

ایشان تاکنون از حضور در انتخابات امتناع داشته و نپذیرفته است اما در نظرسنجی هایی که در همین شرایط مشارکت پائین که تا امروز اعلام شده، همواره جایگاه قابل توجه و ویژه‌ای برای ایشان رقم خورده است و این می‌تواند با حضور ایشان رشد تساعدی داشته باشد.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *