اخبار داغ

در آستانه آغاز لیگ قهرمانان آسیا:نگرانی بزرگ این روزهای هواداران و مجیدی/ چرا خط آتش استقلال خاموش است؟

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تجهیز نیوز، حال این روزهای مهاجمان استقلال خوب نیست. در آستانه لیگ قهرمانان آسیا نفرات خط حمله آتشین سال گذشته استقلال که لرزه بر تن رقیبان می انداختند در افت به سر می برند. مهدی قایدی که از همان اول فصل مشخص بود از روزهای خوبش فاصله گرفته و […]

اشتراک گذاری
21 فروردین 1400
45 بازدید
کد مطلب : 42649

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تجهیز نیوز، حال این روزهای مهاجمان استقلال خوب نیست. در آستانه لیگ قهرمانان آسیا نفرات خط حمله آتشین سال گذشته استقلال که لرزه بر تن رقیبان می انداختند در افت به سر می برند.

مهدی قایدی که از همان اول فصل مشخص بود از روزهای خوبش فاصله گرفته و حتی با بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال هم احیا نشده است. او آخرین بار در بازی با تراکتور خوش درخشید، گل زد و ستاره میدان شد. همان دیداری که شیخ دیاباته هم دو گل زد و استقلال به راحتی حریف خود را در تبریز شکست داد. قایدی فصل گذشته را با ۱۰ گل و ۱۰ پاس گل به پایان رساند تا بهترین بازیکن فصل در فاز تهاجمی باشد. قایدی که امسال دارای رکورد بیشترین دقایق حضور در ترکیب آبی پوشان تا پایان هفته نوزدهم است، با اینکه در بحث پاس گل همچنان موفق عمل کرده و با ۶ پاس گل بهترین بازیکن لیگ در این آیتم است اما در گلزنی توفیق فصل گذشته را نداشته و با ۴ گل بعد از ارسلان مطهری و در کنار وریا غفوری دومین گلزن برتر آبی پوشان است.

اوضاع دیاباته، آقای گل فصل گذشته لیگ هم روبه راه نیست. دیاباته که فصل گذشته با ۱۵ گل آقای گل لیگ برتر شد و در بین هواداران استقلال هم از محبوبیت خاصی برخوردار است، در پایان هفته نوزدهم بیشتر از ۲ گل به ثمر نرسانده و جالب اینجاست که او هر دو گل را در یک بازی زده است. مهاجم مالیایی آبی پوشان بازی‌های زیادی به خصوص در اوایل فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد اما باز هم او با احتساب حضور در ۱۰ بازی، به اندازه که باید برای استقلال گل نزده است. دیاباته به ازای هر ۲۶۷ دقیقه بازی یک بار گلزنی کرده که این نشان می‌دهد او به لحاظ تعداد گل در مقایسه با تعداد بازی، عملکرد بهتری از قایدی و مطهری داشته است.

ارسلان مطهری، دیگر مهاجم استقلال هم یک فصل معمولی را سپری می کند و نتوانسته بهره لازم را از افت قایدی و دیاباته ببرد. البته آمار مطهری بهتر از دیاباته و قایدی است و او فعلا بهترین گلزن این فصل آبی پوشان لقب گرفته است. ارسلان در ۱۷ بازی لیگ در ترکیب اصلی حضور داشته و فقط در دو بازی مقابل مس رفسنجان و فولاد به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد.

مطهری که سال گذشته ۱۰ گل برای استقلال به ثمر رساند اما در فصل جاری به ازای هر ۳۰۱ دقیقه بازی یک گل به ثمر رسانده که این نمی‌تواند آمار قابل توجهی برای او باشد.

در واقع خط حمله استقلال بعد از گذشت ۱۹ هفته از رقابت های لیگ برتر نتوانسته انتظارات را برآورده کند تا جایی که هنوز تعداد گل‌های هیچیک از این مهاجمان از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نکرده و این در حالی است که مهاجمان این در اکثر بازی‌ها به طور کامل بازی کرده‌اند و بیشترین دقایق حضور در میدان را در بین بازیکنان این تیم به خود اختصاص داده‌اند.

وقتی پی به عملکرد ضعیف مهاجمان استقلال می بریم که می بینیم این تیم در پایان هفته نوزدهم تنها ۲۲ گل به ثمر رسانده و فاصله این تیم که در حال حاضر در رده سوم جدول قرار دارد تا تیم اول که سپاهان باشد، ۱۳ گل است. همچنین آرمان رمضانی که در نقل و انتقالات زمستانی از پرسپولیس راهی استقلال شد هنوز نتوانسته با تیم جدیدش به هماهنگی لازم برسد.

نکته جالب اینجاست که مهاجمان استقلال در مجموع ۱۱ گل به ثمر رسانده و ۱۱ گل دیگر توسط مدافعان و هافبک‌ها به ثمر رسیده است.

با توجه به اینکه مجیدی سرمربی این روزهای استقلال از مهاجمان برتر باشگاه استقلال بوده هواداران این تیم امیدوارند با حضور فرهاد، خط آتش استقلال به روزهای اوجش برگردد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *