اخبار داغ

هدف اصلی لغو تحریم‌هاست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جهت مقابله با اقدامات دولت آمریکا و خنثی سازی سیاست آنها به عنوان یک سیاست اصولی و با توجه به آنکه آمریکا نقض عهد فراوان داشته و از برجام خارج شده، می‌بایست این کشور در ابتدا اقدامات اعتمادساز را از نوع رفع تحریم، انجام دهد. هدف نهایی جمهوری اسلامی، […]

اشتراک گذاری
20 فروردین 1400
82 بازدید
کد مطلب : 42579

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جهت مقابله با اقدامات دولت آمریکا و خنثی سازی سیاست آنها به عنوان یک سیاست اصولی و با توجه به آنکه آمریکا نقض عهد فراوان داشته و از برجام خارج شده، می‌بایست این کشور در ابتدا اقدامات اعتمادساز را از نوع رفع تحریم، انجام دهد.

هدف نهایی جمهوری اسلامی، بازگشت آمریکا به برجام نیست بلکه هدف اصلی لغو تحریم‌هاست و ایران تا زمان عدم تحقق این امر، هیچ عجله‌ای برای بازگشت واشنگتن به برجام ندارد و خود نیز نباید به تعهدات برجامی بازگردد.

در این راستا باید تاکید کرد ضرورت دارد همه تحریم‌ها در چارچوب برجام از ابتدا و همه تحریم‌های وضع شده دوره ترامپ، لغو شود.

همچنین این کشور باید خسارات ناشی از خروج از برجام را جبران نماید و اصل برجام نیز مجدداً قابل مذکره مجدد نیست.

از سوی دیگر تقویت حضور منطقه‌ای با هدف تقویت دوستان و متحدان ایران و ایجاد ثبات در منطقه و مقابله با تروریسم باید به شکل جدی تعقیب و برنامه ریزی شده و تداوم یابد، همچنین برنامه دفاعی و موشکی کشور نیز با شتاب تقویت و ارتباط آن به مذاکرات قویاً رد شود.

از سوی دیگر تقویت نگاه به شرق با هدف متوازن سازی سیاست خارجی باید به شکل جدی در دستور کار قرار گیرد و روابط راهبردی با مجموعه کشورهای غیرغربی تعقیب و تعمیق گردد.

در نهایت باید اشاره کرد هرگونه چسبندگی افراطی به برجام -که صرفا پوسته ای از آن باقی مانده- و هر گونه خوشبینی به غرب در این راستا می‌تواند باعث تهدید منافع ملی شود.

اتخاذ سیاست مقاومت فعال می‌تواند به تحقق منافع کشور به شکل جدی کمک نماید. باید توجه کرد حتی در صورت ورود به مذاکرات احتمالی، نباید مذاکره تبدیل به امری راهبردی شود بلکه صرفاً می‌بایست به تاکتیکِ کاهش فشار و خرید زمان برای خنثی‌سازی تحریم تبدیل شود.

ابوذر گوهری

“خیابان انقلاب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *