اخبار داغ

غربالگری کرونایی مسافران ورودی به کشور ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد که اجرای طرح غربالگری مسافران مبادی مرزی رسمی کشور همچنان ادامه خواهد داشت. محمد حسن قوسیان مقدم با اشاره به اجرای طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی کشور گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور […]

اشتراک گذاری
20 فروردین 1400
128 بازدید
کد مطلب : 42407

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد که اجرای طرح غربالگری مسافران مبادی مرزی رسمی کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

محمد حسن قوسیان مقدم با اشاره به اجرای طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی کشور گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۸ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و در همین راستا نیز ۴۳۱ نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر از سازمان‌های داوطلبان، جوانان و … از ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ استقرار خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح صرفا مربوط به تعطیلات نوروزی نبوده و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت، گفت: تا هرزمانی که ستادملی مقابله با کرونا بخواهد اجرای این طرح ادامه خواهد داشت و در همین راستا نیز همچنان اجرای این طرح ادامه دارد.

قوسیان مقدم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار نفر از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر غربالگری شده‌اند، گفت: در سازوکار اجرای این طرح تمام افراد مورد بررسی قرار گرفته و درجریان آن افراد مشکوک و دارای علائم جداسازی شده و از آنان تست کرونا اخذ می‌شود در همین راستا نیز طبق آمارها تا روز گذشته از ۶۹۰۸ نفر هم که دارای علائم بودند، تست PCR گرفته شد و ۴۴ نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند. همچنین از بیش از ۲۱ هزار نفر نیز تست فوری کرونا گرفته شده است.
منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *