اخبار داغ

ظرفیت معقول خراسان شمالی،وظیفه دولت بعدی برای رفع محرومیت ها

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،خراسان شمالی استانی با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر در شمال شرق کشور قرار گرفته و دارای ۸ شهرستان است. این استان دارای قومیت‌های مختلف کرد، ترک، فارس و ترکمن بوده که همین امر سبب گستردگی فرهنگ‌ها و هنرها در خراسان شمالی شده است. از سوی دیگر خراسان شمالی هم […]

اشتراک گذاری
20 فروردین 1400
55 بازدید
کد مطلب : 42539

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،خراسان شمالی استانی با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر در شمال شرق کشور قرار گرفته و دارای ۸ شهرستان است. این استان دارای قومیت‌های مختلف کرد، ترک، فارس و ترکمن بوده که همین امر سبب گستردگی فرهنگ‌ها و هنرها در خراسان شمالی شده است.

از سوی دیگر خراسان شمالی هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی مناسبی را فعال کند که اکنون از آن غفلت شده است.

در سفر سال ۱۳۹۱ رهبر انقلاب به خراسان شمالی که عموم کارشناسان این سفر را یکی از علل تحول زیرساخت‌ها در استان می‌دانند، ایشان سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری را پیشران‌های اصلی خراسان شمالی معرفی کردند و معتقد بودند در صورتی که از این ظرفیت‌های بالقوه استفاده شود خراسان شمالی می‌تواند جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار بگیرد.

با گذشت حدود یک دهه از از اعلام مسیر پیشرفت خراسان شمالی توسط مقام معظم رهبری، این استان نتوانسته خود را در ریل توسعه تعریف کند و همچنان درگیر مشکلات ریز و درشت درون استانی است به طوری که خراسان شمالی در بین مردم و مسئولان به استان کلنگ‌های بی ثمر معروف شده است.

در سال جدید برای آشنایی بیشتر دولتمردان در کابینه سیزدهم از افرادی که در این زمینه کاندید شده‌اند می‌خواهیم با سفر به استان از نزدیک داشته‌ها و کمبودها را بررسی و برای حل مشکلات‌ها چاره اندیشی کنند به همین دلیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

فاز دوم پتروشیمی خراسان همچنان در انتظار تصمیم مسئولان

یکی از شاخص‌ترین کلنگ‌هایی که بر زمین خورد و هیچ گاه قدمی برای اجرای آن برداشته نشد فاز دوم پتروشیمی خراسان است که در سال ۹۴ رئیس جمهور آن را کلنگ زنی کرد اما پس از آن مردم حرکتی در راستای اجرای این وعده مشاهده نکردند.

با تغییر مجلس، نمایندگان فعلی به همراه استاندار خراسان شمالی پیگیری‌های فراوانی را برای آغاز فاز دوم پتروشیمی خراسان انجام داده‌اند که در نهایت اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این خصوص گفت: تکمیل پتروشیمی حق مردم خراسان شمالی است و دولت با کمک نمایندگان مردم، تمام تلاش خود را برای اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی به‌کار خواهد بست.

اینک که بیش از ۲ دهه از اجرای فاز اول پتروشیمی خراسان می‌گذرد، لزوم نوآوری، بهینه سازی، ترمیم و تعمیر و به عبارتی آغاز فاز دو پتروشیمی بیشتر به چشم می‌آید. زیرا طی هفته‌های گذشته پتروشیمی خراسان دچار آسیب و حادثه نیز شد که نشان می‌دهد اجرای فاز دوم اهمیت بالاتری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *