اخبار داغ

آمار ثبت نام داوطلبین شوراهای روستا و عشایر در کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جلیل بالایی گفت: تا پایان روز چهارم ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا، ثبت نام ۳ هزار و ۳۸۹  نفر قطعی شده است، که از این تعداد ۳ هزار و ۲۵۲ نفر مرد و  ۱۳۷ نفر زن هستند‌. دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی لازم […]

اشتراک گذاری
20 فروردین 1400
70 بازدید
کد مطلب : 42365

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جلیل بالایی گفت:

تا پایان روز چهارم ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا، ثبت نام ۳ هزار و ۳۸۹  نفر قطعی شده است، که از این تعداد ۳ هزار و ۲۵۲ نفر مرد و  ۱۳۷ نفر زن هستند‌.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی لازم برای داوطلبان روستاها تا ۲۰۰ خانوار، خواندن و نوشتن است: از مجموع ثبت نام کنندگان بیش از ۲۰ درصد دارای مدرک متوسطه و دانشگاهی هستند.

بالایی ادامه داد: ۸ درصد ثبت نام کنندگان (۲۷۲ نفر) انتخابات شوراهای اسلامی روستا دارای سابقه ایثارگری هستند و خوشبختانه ۷۷ درصد داوطلبین نیروهای جدید و جوانی هستند که تاکنون سابقه عضویت در شورا نداشتند و ۷۰ درصد کمتر از ۵۰ سال سن دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به فرصت سه روزه باقی مانده از داوطلبین خواست زمان ثبت نام را به روز و ساعات پایانی موکول ننمایند و فردا جمعه هم امکان ثبت نام به صورت غیر حضوری و یا مراجعه به بخشداریها فراهم شده است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری یادآور شد: داوطلبانی که موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشده اند، امکان ثبت نام مشروط بدون ارائه گواهی فراهم شده است. 

بالایی شوراهای اسلامی روستاها را فرصت ارزشمندی برای اداره امور محلی توسط مردم توصیف کرد که از طریق دهیار به عنوان منتخب شورا به انجام می رسد. بر این اساس و از جوانان و تحصیلکردگان دانشگاهی انتظار داریم این فعالیت را ارج و با ثبت نام خود به تحکیم این نهاد و پارلمان محلی کمک کنند.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *