اخبار داغ

تردیدها درباره احتمال عدم تأیید صلاحیت معاون اول

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، اسحاق جهانگیری به عنوان یکی از سیاستمدارانی شناخته می‌شود که به نظر می‌رسد مورد وثوق دولت و اصلاح‌طلبان است و همین امر موجب شده رسانه‌ها از احتمال نامزدی وی در انتخابات ۱۴۰۰ سخن بگویند. تا جایی که گفته شده درصورت کاندیداتوری جهانگیری، علی لاریجانی وارد رقابت‌های انتخاباتی نخواهد شد […]

اشتراک گذاری
19 فروردین 1400
45 بازدید
کد مطلب : 42123

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، اسحاق جهانگیری به عنوان یکی از سیاستمدارانی شناخته می‌شود که به نظر می‌رسد مورد وثوق دولت و اصلاح‌طلبان است و همین امر موجب شده رسانه‌ها از احتمال نامزدی وی در انتخابات ۱۴۰۰ سخن بگویند.

تا جایی که گفته شده درصورت کاندیداتوری جهانگیری، علی لاریجانی وارد رقابت‌های انتخاباتی نخواهد شد و اساساً محمدجواد ظریف ترجیح می‌دهد که جهانگیری سکان‌دار دولت بعدی باشد نه لاریجانی.

چنانچه پیداست، خط تطهیر کارنامهٔ ضعیف جهانگیری آغاز شده و اظهارنظرهای اخیر دبیرکل حزب ندای ایرانیان در ماه جاری و با فاصله زمانی کمتر از یک هفته انتشار یافته و این مسئله در کنار سایر تحرکات مشابه از عزم برخی محافل و احزاب اصلاح‌طلب برای بازسازی جایگاه سیاسی جهانگیری حکایت دارد؛

اما به هر حال نباید فراموش کرد چرخش احتمالی به سمت جهانگیری در حالی انجام می‌گیرد که در طول سالیان گذشته حذف هوشمندانه و گام به گام وی از سوی اصلاح‌طلبان و جریان اعتدال در دستور کار قرار گرفته بود.

جهانگیری در سال ۱۳۹۶ لگد به بخت سیاسی خود زد و به عنوان کاندیدای پوششی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری حضور یافت.

نتیجه آنکه وعده‌های توخالی دولت به نام وی نوشته شد و به کام روحانی تمام شد.

در شرایط حاضر، مرور گفتارهای تبلیغاتی و بازنشر بغض و اشک نمایشی جهانگیری خود یک ضدتبلیغ است. خودکشی سیاسی جهانگیری در حالی صورت می‌گرفت که با وجود فداکاری وی، در همان ایام برخی از نزدیکان روحانی به او اطمینان نداشتند و حتی در گوشه و کنار شنیده‌هایی منتشر می‌شد که جهانگیری ممکن است قصد دور زدن روحانی را داشته باشد و باید یک مرام‌نامهٔ کتبی مبنی بر کناره‌گیری از انتخابات را امضا کند.

“خیابان انقلاب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *