اخبار داغ

مرمت بخشی از سرای تاریخی وزیر قزوین

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، احسان نورانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: عملیات مرمتی یاد شده با هدف استحکام بخشی دیواره ضلع جنوبی بنا که در معرض تخریب و آسیب قرار دارد، انجام می شود. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع […]

اشتراک گذاری
18 فروردین 1400
136 بازدید
کد مطلب : 41946

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، احسان نورانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: عملیات مرمتی یاد شده با هدف استحکام بخشی دیواره ضلع جنوبی بنا که در معرض تخریب و آسیب قرار دارد، انجام می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: با توجه به خطر ریزش دیواره ضلع جنوبی سال گذشته عملیات بی خطرسازی دیواره جنوبی انجام شده بود.

وی اظهار داشت: برنامه مرمت سرای تاریخی وزیر با توجه به موقوفه بودن این بنا با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه تهیه شده که امیدواریم با هماهنگی های بیشتر و جذب سرمایه گذار بتوانیم شاهد مرمت و ساماندهی اساسی این بنای تاریخی زیبا باشیم.سرای وزیر قزوین از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده و در بخشی از بازار سنتی قزوین در جوار مسجد النبی (ص) قرار دارد و در فهرست آثار ملی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *