اخبار داغ

تمجید تولیدکننده بزرگ نفت شیل از اوپک

شرکت آمریکایی تولیدکننده نفت خام شیل ذکاوت اوپک برای متوازن کردن بازار نفت را ستود. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت اکسیدنتال پترولیوم از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) به‌دلیل مدیریت بازارهای نفت خام هنگام سقوط تاریخی پارسال آن تمجید و اعلام کرد صنعت شیل ایالات متحده از تلاش‌های این ائتلاف […]

اشتراک گذاری
18 فروردین 1400
64 بازدید
کد مطلب : 41908

شرکت آمریکایی تولیدکننده نفت خام شیل ذکاوت اوپک برای متوازن کردن بازار نفت را ستود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت اکسیدنتال پترولیوم از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) به‌دلیل مدیریت بازارهای نفت خام هنگام سقوط تاریخی پارسال آن تمجید و اعلام کرد صنعت شیل ایالات متحده از تلاش‌های این ائتلاف قدردانی می‌کند.

ویکی هولوب، مدیرعامل این شرکت، روز سه‌شنبه (۱۷ فروردین‌ماه) در کنفرانسی گفت: این ائتلاف در نحوه برخورد و روش انجام کار درخشان عمل کرد، همه شرکت‌های نفت و گاز ایالات متحده قدردان تلاش‌های اوپک پلاس هستند.

اوپک پلاس و شیل ایالات متحده آمریکا در بخش عمده‌ای از دهه اخیر دو رقیب تلقی شده‌اند و با رشد سریع صنعت نفت آمریکا، این کشور بخشی از سهم  بازار نفت و قدرت کنترل آن را از رقیب خود گرفت. این در حالی است که ایالات متحده سال گذشته حدود ۲ میلیون بشکه در روز یعنی ۱۵ درصد تولید خود را از دست داد و رشد آینده این کشور به‌دلیل دسترسی کم تولیدکنندگان به سرمایه و تقاضای سهامداران برای بازده نقدی بیشتر با تولید بیشتر، به چالش کشیده شد.

هولوب گفت: برای بازگشت ایالات متحده آمریکا به اوج تولید خود و رسیدن آن به حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ رخ داد، سرمایه‌گذاری بیش از حدی لازم است.

وی انتظار دارد که اوپک بخشی از محدودیت عرضه خود را تسهیل کند، اما نه به مقداری که بیش از تقاضای جهانی در نیمه دوم امسال باشد.

مدیر اجرایی اکسیدنتال گفت: آنها در تلاش‌اند به توازن عرضه و تقاضا بازگردند، بسیاری از کشورهای جهان نیاز دارند که قیمت نفت به ۶۰ یا ۷۰ یا ۸۰ دلار برای هر بشکه برسد و فکر می‌کنم سرانجام در سال ۲۰۲۲ به قیمت ۷۰ دلار برای هر بشکه یا بهتر از آن برسیم.

قیمت نفت خام برنت امسال حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۶۲ دلار برای هر بشکه رسیده است.

منبع:شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *