اخبار داغ

قطار مذاکرات حساس هسته‌ای در ایستگاه وین

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز سه شنبه ۱۷ فروردین نمایندگان ایران، تروییکای اروپا به همراه روسیه و چین در وین پایتخت اتریش به صورت حضوری تشکیل جلسه می‌دهند. همزمان رابرت مالی مسوول امور ایران در دولت آمریکا در این کشور اروپایی است. این نخستین باری است که از زمان خروج آمریکا از برجام […]

اشتراک گذاری
17 فروردین 1400
91 بازدید
کد مطلب : 41297

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز سه شنبه ۱۷ فروردین نمایندگان ایران، تروییکای اروپا به همراه روسیه و چین در وین پایتخت اتریش به صورت حضوری تشکیل جلسه می‌دهند.

همزمان رابرت مالی مسوول امور ایران در دولت آمریکا در این کشور اروپایی است. این نخستین باری است که از زمان خروج آمریکا از برجام و نیز در دولت بایدن، نماینده این کشور به محل مذاکرات هسته ای رهسپار می‌شود.

گفت‌وگوی چند روز پیش او با شبکه پی.بی‌.اس، این تغییر رفتار نماینده آمریکا در امور ایران را به تصویر کشید. وی در بخشی از این گفت‌وگو گفت:

آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام هستیم.

هر چند پیشتر ایران پیشنهاد مذاکره و طرح «گام به گام» آمریکا را رد کرده و خواستار لغو تحریم‌ها شده‌ اما حضور همزمان نماینده آمریکا در محل گفت‌وگوها، از تکاپوی تیم بایدن برای کاهش تنش با تهران و بازگشت به برجام نشان دارد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *